2010-10-30

Jag sitter

uppkrupen i soffan och kollar på reprisen av Rosa bandet - galan. Jag berörs av allas berättelser från de som någon gång drabbats av cancer, vare sig det är de som själva fått/haft cancer eller om man är anhörig. Cancer är en så svår sjukdom som hela familjen måste kämpa sig igenom, ibland blir de friska ibland klarar de sig inte. Men alla i en cancersjuks närhet drabbas av cancer. Jag är både glad och tacksam att jag själv inte behövt genomlida en så+dan hemsk sjukdom. Men jag vill "dra mitt strå till stacken", så för att jag, om så bara kan hjälpa till en gnutta genom att min blogg kan få pengar till forskning så vill jag ta den chansen. Här kommer adressuppgifter och konton dit man kan betala in ett bidrag för att stödja forskningen mot bröstcancer:
Bröstcancerfonden administreras av Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation – BRO
Box 1386, 172 27 Sundbyberg Besöksadress: Sturegatan 4, 5 tr. Sundbyberg
Telefon 08-546 40 530 Telefax 08-546 40 539 E-post info@bro.org.se
PlusGiro: 90 05 91-9 | Bankgiro: 900 5919
Gör som jag och stöd dem!
Och glöm inte att kolla era bröst regelbundet!

Inga kommentarer: