2010-10-24

Vi har haft en

rolig men fullspäckad helg. I går var vi i Kyrkans Hus med barnen på familjegudstjänst, bibelutdelning till 4-åringarna med efterföljande tårtkalas. Mysigt.
Sen efter det så hade vi en överraskningsfest för min pappa. Han fyllde 70 år i somras, men firades i Serbien och då ville vi anordna en fest för honom så vi också kunde vara med. Festen innebar att efter kyrkan så åkte David till Värnamo, hämtade sin pappa med familj och kom med dem till Hillerstorp. Precis lagom att de kom så hämtade pappa mamma på jobbet, så alla hann in innan han var tillbaka. Han blev både glad och överraskad. Lyckat! Så vi hade skoj till klockan halv ett då jag, David och Jen åkte hem. Theodor fick sova över. Han hade vaknat och varit ledsen på natten, han hade haft så ont i benen vilket i sig inte var konstigt så som han hade sprungit och hoppat under dagen!Jen sov sig genom hela natten till halv nio sen var hon nöjd.
Sen idag så åkte vi till Jönköping för lite shopping, vi och tusen andra... Handlade en del till bilen som vi behövde (den ska lagas på onsdag), ett handtag till Theodors cykel, ett handtag som ger motorcykelljud till Theodors cykel och en flagga till 3-hjulingen inhandlades på Biltema. Sen tog vi en fika på Ikea. Handlade en ny stekpanna, kastrull, slev, ramar och värmeljus inhandlades där. En sväng in på själva A6 blev det också där köpte jag mig en jacka på Vero Moda, äntligen hittade jag en jacka som jag gillade och som var ett vettigt pris på! Sen var vi in på Skokanonen och köpte Theodor ett par allväderstövlar.
Mamma och pappa tittade in när vi kom hem och åt middag med oss. Det är alltid trevligt med besök, tycker jag.
Sen satte vi oss i soffan en stund hela familjen och kollade på en Tingeling-film på Disneychannel, men Theodor tjatade om att han var trött och ville ha yoggi med flingor, så det blev flingor och sen pyjamas för att sedan bara hamna i säng. Han var trött idag, lilla gubben.
Jen sa för första gången mamma igår och bara en minut senare så sa hon även pappa! Hon har i ett par veckor sagt äta och det säger hon ofta, pluttan.
Nu ska jag se om David vill umgås lite innan det blir dags att sova (han har redan sovit i 1 timme, han nattar Jen).
Ha en härlig vecka kära vänner, jag ska försöka ha det =)

1 kommentar:

Jejje sa...

oj,vad du har shoppat loss,det kan ju vara kul:)hälsa grattis till far din /kram från norr