2010-07-07

Theodor väntar

på att vi ska åka till Hillerstorp, där ska vi träffa min väninna och hennes tre barn. Hon har en pojk som är i Theodors ålder och de brukar leka ganska bra ihop. Hon har även två flickor en som blev 1 år för ett tag sen och en som är 4 år och hon ska få leka med Lovis som också ska få följa med. Vi ska till lekplatsen och ha med oss lite fika, blir nog mysigt.

Som det ser ut nu så går David på semester på fredag ev att han ska jobba några timmar på måndag också. Skönt att han får lite semester nu, så vi hinner njuta av det fina vädret tillsammans och åka på lite utflykter med.

Har nog helt missat att tala om att vi blivit bjudna på bröllop i augusti, inte bara till ett utan till två. Båda som gifter sig heter Anna-Karin och den ena den 21 augusti och den andra 28 augusti. Och jag har redan hittat vad jag ska ha på mig, känns ju skönt, men nu ska man bara hitta en bra present till båda paren... Blir nog en tripp till Kosta för detta ändamål, och då passsar vi nog även på att hälsa på våra goa´ vänner i Emmaboda (som snart inte är Emmaboda-bor mer. Hoppas att vi ska hinna med en tur till Glassiären i Karlskrona (tror jag det var va?) för en glass. Ja, man kan åka dit bara för en glass, de är nämligen så enorma, och goda, att de är värda en resa dit tycker jag.

Nähä, nu ska fikakorgen packas för att jag ska kunna börja lasta in vagn, hund och barn i bilen.

2 kommentarer:

Malin sa...

Japp, glassiären är det ;). Och det är säkert Sveriges största glassar =) Om inte annat så Sveriges godaste ;) Mmmm...
Kul att ni ska på bröllop, trist att det är när Maximilian fyller år :( Han kommer att sakna Theodor. Kram!

Jejje sa...

Kul att ni ska på bröllop:)Hoppas utflykten var bra,o fikakorgen smakade gott/kram