2010-07-02

Här duggar

blogginläggen tätt, eller inte. Det händer inte så mycket nytt men saker hela tiden. Jen blir snart 6 månader och äter mer och mer barnmat och mindre flaska. Hon springer i gåstolen en liten stund varje dag och hon växer så det knakar. Theodor surrar på för fullt och även han lär sig nya saker hela tiden.
Jag vet att man inte ska klaga nu när värmen har kommit, men det får ju inte bli för mycket då. Ute går väl an men då vill jag kunna gå in om det är för varmt ute, men här hemma så är det ju varmare INNE än det är ute! För ett par dagar sen när jag kollade utetemperaturen så var det 27 grader ute, på altanen var det 31 och inne var det 30 grader (!) Jag undrade vart jag skulle börja ta min tillflykt till. Till frysboxen i garaget kanske...? Ja,ja jag åkte hem till mina föräldrar och där var det så SVALT att man nästan frös om fötterna. Så skönt! Idag verkar det bli ytterligare en varm dag så vi drar till mina föräldrar idag igen och stannar och sover över.
Imorgon ska vi till Borås djurpark igen, denna gången ska min mamma och lillebror åka. Det blev billigare att skaffa ett säsongskort än att betala inträde. 190 per vuxen och lägg till 60 kronor per vuxen så har du ett säsongskort, så det gjorde vi. Blir säkert ett par svängar till till djurparken. Iomorgon ska Theodor få rida ponny också, det hann vi inte med förra gången och så ska vi se när de matar djuren och sälarnas uppträdande, såg vi inte heller förra gången.
På söndag så hoppas jag att vi kan åka till havet, jag David och barnen, om det fortfarande är fint då vill säga, man vet ju aldrig med det småländska sommarvädret...

Nähä, nu ska här packas, duschas och bytas blöjor! Ha en härlig helg allihop!

1 kommentar:

Jejje sa...

låter som ni har bra väder.....idag duggar det hos oss.:)kram