2010-11-02

Borgholms slottsruin


Här var jag igår på kvällen, så mysigt att gå omkring och se, andas och känna historian om Borgholms slottsruin. Jag tycker att det är vackert där även annars, men igår var det alldeles stjänklar himmel och helt vindstilla. Underbart. Att guiden Jim Rudolfsson är en fantastisk berättare gör inte det hela mindre spännande när man går där i mörkret. Som alltid annars när jag varit dit så såg vi några av de inneboende där: fladdermöss och stoooraaa spindlar. Bara "Vita frun" som fattades...

Idag ska vi till Ottenby och deras fågelstation som ligger precis vid Långe Jan, fyren. Det brukar vara ganska intressant att höra om fåglarna, även för mig som har fågelfobi. Håller mig bara på ett tryggt avstånd så går det bra. Då ska kameran med så jag kan ta några fina kort på naturen. Älskar Ölands natur, jag känner mig lugn i sinnet när jag är här, fast jag saknar mina barn men jag passar på att vila upp mig de här 3 dagarna nu. Imorgon kommer jag hem först efter 22 så då hoppas jag ju att barnen redan sover, sedan blir det ju full rulle igen på torsdagen.
Nähä, nu ska jag lägga mig på sängen och börja läsa i en av de böcker jag har med mig.

1 kommentar:

Jejje sa...

va mysigt:))jättefina bilder/kram från norr