2010-11-18

Det händer

saker här hela tiden. Jen och Theodor var på sina kontroller på BVC i måndags. Jen som blev 10 månader var 73,5 cm lång och väger precis strax under 10 kg, Theodor som var på sin 2,5 års kontroll vägde 16 kg och är 98,5 cm lång. Han pratade på där inne med BVC-sköterskan och hon var väldigt imponerad över hur mycket Theodor har utvecklats, han följer utvecklingen med 2 års framförhållning kan man säga, för hans utveckling är densamma som en 4 årings. Inte dåligt, en duktig liten kille! Men man får ändå inte glömma att han bara är 2,5 så man får inte förvänta sig för mycket av honom. Men jag ska ärligt säga att jag är sååå stolt över honom.
Resten av denna veckan så har vi haft två förkylda barn, Jen för att hon har en tand på G, igen! *suck* Och Theodors förkylning försvann efter bara en dag... Idag så har jag varit med Theodor på Barntimmen, han ären riktig pajas den här pojken, han letar bara efter effekten att få de andra barnen att skratta åt honom. Vi pratade om det förlorade fåret idag och så fick de fylla i en får-stencil, tycker Theodor fyllde i rätt bra idag och han sa när han var klar att det var jobbigt att måla...
Imorgon får vi äntligen barnbidraget och då bär det av till Värnamo för att fylla på förråden och inhandla blöjor. På lördag är David bjuden på hockey, HV71 mot Luleå. Jag håller såklart på Luleå...
På söndag blir det nog att städa här hemma, tror jag.
Bjuder så klart på en bild på mina underbara barn med nu innan helgen:

Trevlig helg!

Inga kommentarer: