2010-04-03

Fixar å donar

Just nu så har jag en paus (läs ammar Jen) från smörgåstårtorna, jag har än så länge bara hunnit med en. En med skinka på, har använt cremefraiche blandat med philadefiaost och hackad rödlök på ena lagret och bredbar leverpastej på ett lager. Sen vispar jag grädde och blandar i lätt majonäs och lite fryst dill sen klabbar jag det över hela tårtan. Dekorerar med rökt skinka, ost, röd paprika, gurka, vindruvor, physalis och passionsfrukt. Jag rekommenderar att man använder av den sortens formfranska som är storleken större när man ska göra till många personer och ska man göra hem till familjen så räcker det med den mindre sorten.
Smörgåstårta nummer 2 kommer att bestå av gräddfil, tonfisk, hackat ägg, rökig räkost (Fjällbrynt) och samma grädd/majonäs-blandning och sen dekoreras med skivat ägg,ost och räkor, salladsblad och färska dillkvistar och citron så klart.
Smörgåstårta nummer 3 kommer bestå av bredbar leverpastej, cremefraiche/philadelfiaost/rödlök, gräddfil. På blir det grädde/majonäs, skivad leverpastej, gurka,paprika,ost och vindruvor.
Får se om detta blir gott.

Sen ska jag in i duschen när jag är klar, åka och lämna tårtorna i församlingshemmet sen åka till Hillerstorp för påskmiddag tillsammans med familjen. Vänta att min väninna hör av sig så ska vi börja bege oss hemåt för att duka i församlingshemmet. Efter detta så ska jag göra Jen's "hello kitty"tårta, sen borde jag vara redo för morgondagens dop! Kan tyckas jobbigt och stressigt allt som ska göras, men faktum är att jag tycker att detta är roligt!

Nähä, nu ska jag fortsätta!

Inga kommentarer: