2010-04-11

Theodor

Våran lilla Theodor klagade att han hade ont i magen igår på kvällen. Han brukar ju säga det ibland, med tanke på hans magkrångel så reagerade vi inte så mycket. Men sen kräktes han först i mina föräldrars tvrum och sen ordentligt på toaletten innan vi skulle åka hem. Han klarade sig hela vägen hem och en timme till efter det sen kräktes han i sin säng. Vi har fått i honom lite saft och det verkar han ha fått behålla för det har varit lugnt i hans rum efter detta. David sover med honom och tröstar honom så han inte ska vara allt för ledsen stackarn. Men nu i skrivande stund så hör jag att han är vaken,tror inte han kräktes något nu... Usch,tycker så synd om min lilla kille :( Vi hoppas väl mest på att Jen ska klara sig undan eftersom hon är så liten. Men jag hoppas så klart också att ingen hemma hos mina föräldrar blivit smittade. Idag så åker min äldsta bror hem till Jämtland igen. Det har varit en intensiv men rolig vecka. Kul att se hur Theodor har utvecklats under veckan tillsammans med sina kusiner,men det har varit ett så intensivt lekande att Theodor knappt orkat med sig själv efter ett tag. Vi kommer i alla fall att sakna dem mycket. Vi får hoppas att de kan komma ner i juni så det inte dröjer så länge till nästa gång vi ses. Nähä,nu sover Jen igen så då ska väl jag också försöka sova lite till. Håll tummarna att ingen mer blir magsjuk nu!

1 kommentar:

Malin sa...

Usch då :( Jag vet precis hur det är! Spyorna och bajset är INGENTING emot den obarmhärtiga känslan av hjälplöshet när ens älskling mår dåligt.