2010-06-18

Jag är inte den

som brukar kolla på fotboll på TV precis, men idag har jag för (första?) en gångs skull kollat på en match. Serbien mot Tyskland, för tillfället leder Serbien med 1 minut kvar av matchen. Spännande och jag håller ju så klart (!) på Serbien!

Theodor var tvungen att sova en stund nu för han var helt slut stackarn. Jen sitter här med mig och leker i baby sittern, även hon slänger ibland en blick på TVn =) Jag är så lyckligt lottad som har mina fina barn, de har båda starka personligheter även om de är som natt och dag.Theodor har hela sitt liv, både i magen och utanför, varit en riktig buse som hittar på rackartyg på löpande band. Han var svår som bebis att få riktigt nöjd, han ville alltid vara uppe i famnen, han brydde sig inte så mycket om vilken famn det var. Han är fortfarande väldigt framåt och mycket social och en surrpinne har det visat sig...
Jen däremot vill gärna vara med men inte nödvändigtvis i famnen hos någon. Hon är lite mer svårflörtad, hon kan komma upp i andras famnar men hon måste få komma på själv att de inte är farliga. Men sen endel kan ta upp henne utan problem ändå... I alla fall så är hon ett stillsamt barn som helst studerar allt som händer runt henne. Men hon kan säga ifrån om hon vill, när hon är hungrig, behöver byta blöja eller sova, ja ni vet allt det där som hör till vanligheterna när det är en liten bebis.Det jag kan sammanfatta mina barn med är att de är små charmtroll båda två, mina små hjärtan.

I onsdags var vi på BVC för kontroll och spruta, så nu är Jen 64,5 cm lång och väger 7390 g, hon är lite mullig och jag kallar henne för min lilla sälunge... =)

Nähä, nu ska jag ta helg här hemma snart. Jag ska vara med mamma hela helgen tillsammans med Jen. Theodor och David ska ha far -och son helg dem, blir säkert mysigt. När David kommer hem ska jag handla med Theodor så han får både fredagsmys och lördagsgodis, kanske lite mat också =)

Ha en härlig helg allihop!

1 kommentar:

Jejje sa...

låter som en härlig helg:)ha det så bra/kram