2011-09-23

Nytt inlägg

på begäran, eftersom det inte var så roligt att läsa samma i evigheter... Hihihi!

Theodor har blivit bjuden på sitt allra första kalas, till en av tjejerna på dagis, så på söndag förmiddag ska vi dit han och jag. Presenten är inhandlad och Theodor hade diskuterat med sin mummu i telefon att han ville ge en tiger för det blir hon rädd för. Men mummu sa att han kanske hellre ville ge något som hon blir glad för, som prinsess-saker. Ja, utbrast Theodor, det gillar tjejer! Ha,ha lilla killen. Det är STORT med första kalaset tycker jag i alla fall. Men sen så samtidigt så sätter de ju ribban för en annan, nu måste ju Theodor också ha kalas när han fyller 4 (i april) och hur gör man då? Bjuder man alla från dagis? Eller bjuder man bara killarna? Eller kan man bjuda bara några enstaka från dagis men ger inbjudan privat? Supersvårt detta, några tips? Tänk på att vi bor litet!

Snart är det dags för barnens första fotografering på dagis med (3/10). Har idag inhandlat kläder till dem så vad de ska ha på sig är klart. Jen var och klippte sig hos en frisör tidigare veckan, hon blev så fin min lilla tjej. Theodor ska jag klippa själv, vare sig han vill eller ej, mohahaha!
Den 18/10 så ska vi på vårat första föräldrasamtal på dagis, spännande!

Mycket som är för första gången både för mig och David och för barnen. Men roliga saker i alla fall.

Imorgon på kvällen kommer mina föräldrar komma hem till oss och ta hand om barnen så jag och David kan åka till Jönköping, vi ska äta på samma restaurang som vi åt på som nygifta (övernattade i Jkpg på hotellet som bröllopsgåva) och gå på bio. Vi ska se Final destination 5 i 3D, vi har ju sett de andra med så varför inte... Hoppas den är bra bara.

Nähä, nu ska jag ta mig en dusch och sedan så är det nog snart dags att sova. Ha en trevlig helg på er!

1 kommentar:

LIB sa...

Bra med ett nytt inlägg! Jag tycker inte att man ska bjuda hela dagis när barnet bara är 4 år. Bara grabbarna är nog bästa lösningen? Eller så får barnet nämna 5 stycken som den får bjuda men då får man förstås skicka inbjudan hem till familjerna istället för att lämna lappar på dagis. Själva har vi satt 5 år för första stora barnkalaset men då har de å andra sidan fått bjuda alla från förskolan, inklusive föräldrar (vi har hyrt församlingshemmet). För oss har det bara varit 5 år som varit ett magiskt tal. Vid 6 får de inte lika stort kalas. Då blir det bara ett fåtal som barnet väljer själv.