2008-12-07

Julbord och sova hemifrån

I fredags så åkte jag och David till Göteborg för att gå på julbord med hans jobbarkompisar med respektive. Vi åkte vid halv tolv på fm och när vi var framme i Gbg så åt vi lite mat innan vi tog en taxi till hotellet (Qualityhotell 11). Eftersom David jobbar för en ganska liten firma så var vi 10 personer allt som allt. Vid halv sju så var det insläpp och man fick en välkomst glögg till att börja med. Vi visades till vårat bord som var precis vid scenen, sen var det bara att börja köa för att plocka mat i den stora julbuffén. Hela tiden fick man obegränsat med dricka, de fyllde på om du så bara hade tagit en klunk av ditt vin.(jag drack vin) Sen öppnades godisbuffén så man kunde plocka på sig en massa olika godisar m.m och kaffe. Till kaffet fick man en avec, jag valde en Baylies (eller hur det nu stavas). Halv tio slutade serveringen av mat och obegränsad dryck och underhållningen började. Vi fick lyssna på Elvislåtar framförda av en kille vid namn Glenn Wish. Det skulle vara en hyllnig till "kungen" och inte en kopia av honom. Han sjöng bra och hade ett kanonbra band som uppträdde med honom. Vi hade hur roligt som helst. Klockan 2, sov både jag och David. Somnade nog ganska så ovaggade.
Theodor fick sova hemma men mormor och morfar var här och tog hand om honom. Det hade gått jättebra och han hade sovit bättre än han gjort på länge. Känns skönt att det gick så bra,kan man kanske åka bort fler gånger bara jag och David. Det var härligt att få åka bort och bli bortskämd men det var ganska skönt att komma hem till lilleman igår med. =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inga foton? Hade varit roligt att få se vilka man läser om...

Frida sa...

Kolla på andra inlägg det finns foton insatta både på mig, min man och vår son. // Frida