2008-12-09

Ännu mera tänder

Förra natten så vaknade Theodor och skrek och var helt otröstligt ledsen, jag fattar inget som vanligt. Men en kompis och jag pratade om att det gör ont när barnen börjar bitas, hon skrattade åt mig och sa att det gör mycket ondare om barnet har någon tand uppe på också och inte bara nere i munnen. Jag skulle då visa att Theodor hade EN tand uppe, och vad ser jag?! FYRA tänder!! Inte konstigt att lilla hjärtat var ledsen... Dumma mamma som inte kan fatta att det var det som gjorde ont... Såklart, var det ju därför han var så ledsen.
Idag har vi varit på Öppet hus i Kyrkans Hus och fikat och kollat på det traditionella luciatåget. Det var väldigt fint och lucian (prästens yngsta dotter) sjöng fint. Gulligast var nog de allra minsta som skulle sjunga "staffansvisan", blyga men de sjöng i alla fall, gulligt. Theodor diggade till musiken och skrattade när de sjöng om tomten som hade snuva, atjoo är ju det roligaste ordet (?) som finns.
Imorgon ska jag till Gnosjö för att luncha med min moster, det ska bli JÄTTE-trevligt. På torsdag ska jag och en kompis baka pepparkakor hade vi tänkt. Jag köpte nya formar idag, en isbjörn, ett lok, en bil, en dinosaurie och en pusselbit. De kostade bara 5 kronor styck på CityGross. Blir nog fina pepparkakor. =)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter spännande de där formarna! var låg de? Bland köksgrejerna? antar att de ligger på ungefär samma ställe vilket City Gross man än är på....Hittade liknande formar på nätet, men de var dyrare!!!!

MVH Cia.

LIB sa...

hur hade aira det?

Frida sa...

Formarna fanns vid mejeriprodukterna. Aira hade det bra, trevligt att sitta o prata ikapp oss lite. Ser fram mot att åka till min moster fler gånger...