2008-12-21

Lite om allt och ingenting

Idag är det då den 4e advent. Igår åkte jag och David till Växjö och handlade de sista julklapparna, Theodor fick vara hemma hos sin mormor och morfar. När vi precis kommit fram till Växjö så ringer min mobil, min mamma ringer. Hon säger att jag MÅSTE köpa en "hjälm" (pannband) åt Theodor, han hade rest sig mot en back med leksaker och släppte taget för att GÅ till sin morfar som satt en bit bort!! Unge!! Han hoppar nog över att krypa har jag insett nu...

Han har i veckan också börjat sätta sig från krypställning till rumpan. Ord som han kan nu är: mamma, pappa, titta, vaddet?(vad är det i ett ord) och om lampa säger han pa-pa-pa och pekar på lampan. Han kan tända och släcka en golvlampa hemma hos mina föräldrar om man ger honom lysknappen. När jag säger att kossan låter mu så säger han mä och säger jag att fåret låter bä så säger Theodor bä bä bä. Han sträcker upp armarna mot en om han vill upp i famnen och i famnen så pekar han vart han vill gå och så ska han kolla på olika saker som man ska säga vad det är.

Så med andra ord så har vi fullt upp här hemma, mycket tid tar Theodor och vi får lite tid över till annat. Men vad gör det, han har ett leende som gör att man smälter. Vi är lyckliga föräldrar som båda njuter av att vi har ett familjeliv som vi är nöjda med.

Snart är det ju julafton med,ser verkligen fram mot denna julen,Theodors första jul. Sen så kommer ju min bror med familj ner på annandagen, ser vi fram mot.

På dan före dopparedagen så åker vi runt till Davids mamma och pappa och delar ut julklapparna där. De skulle väl fira jul hemma hos Davids storebror tror jag, och så blir det jobbigt för Theodor att åka runt en massa på julafton eftersom vi ska fira sen på eftermiddagen hemma hos mina föräldrar, därför åker vi till dem dagen innan och ägnar hela dagen åt dem. Det ska också bli mysigt att träffa Davids familj lite.

Nähä om jag kanske skulle ta tag i att göra iordning här hemma, vi ska ha några kompisar hit på fika i eftermiddag,våra söner ska byta julklappar med varandra. =) De¨åker till hennes föräldrar imorgon så vi ville träffas innan.

Just nu så sitter Theodor och diggar till julmusik i vardagsrummet tillsammans med David, de är såå söta tillsammans. Ska bli skönt att ha David hemma ett tag nu. =) Fint väder är det idag med, sol med minusgrader, härligt. Avslutar väl med en bild på min lilla son som nisse.

1 kommentar:

Malin sa...

Men JÖSSES vad stor Theodor ser ut som nisse! Vad ger ni honom för mat? *hihi* Passar på att önska er en underbar Jul och ett Gott nytt år om all julyra skulle göra att jag missar det sen ;o)
*Kramar från familjen Fredriksson*