2009-04-17

Hjälpa pappa

Igår skulle David skruva ihop vår nya grill, det första misstaget han gjorde var att välja att sitta i köket. Varför? Jo för då vill ju en viss liten kille hjälpa till (eller stjälpa?), såklart. Han snodde delar, skruvdragaren och skruvarna. Theodor klättrade in och ut ur grill lådan och hela tiden så "tjatade" han om något till David. Ska tillägga att David inte är en person som tappar tålamodet så lätt, men igår kunde jag ana en viss irritation över att inte få jobba i fred. Jag hade kul och det hade nog Theodor med kan jag tänka.
Jag åkte in till Värnamo igår och träffade en kompis och hennes lille kille på 7 månader. Vi gick i affärer och strosade runt lite och så tog vi en fika på Arken också. Jag hade trevligt, skönt att komma hemifrån lite och bara koppla bort allt runt omkring ibland. Snälla vännen hade köpt en present till Theodor, fina kortbyxor och ett linne och så ett par stentuffa solglasögon, det tackar vi för. Själv handlade jag en Bamse-body och en svart/grå body med en kossa på och texten milk...shake och ett par matchande byxor, det handlade jag på Lindex. På H&M köpte jag ett par hängselbyxor som man kan vika upp benen på så att de blir kortbyxor. Till mig själv köpte jag ett par nya arbetsskor, ska ju gå bredvid i Anderstorp nästa vecka. Jag ser verkligen fram mot att få jobba med dementa igen, även om det bara är tillfälligt. Så nästa vecka så ska David få vara pappa-ledig i 1,5 dag. På onsdag ska han komma hem vid halv 11 och på torsdag ska han vara själv hela dagen för då ska jag vara borta mellan 7 och 16.
Kommer bilder till inlägget senare...

Inga kommentarer: