2009-04-03

Smärta!!!

Jag har fått sån värk i min rygg,mitt högra knä och i mina fotleder. Jag funderar mycket kring allt detta med hälsan. Hur gör man för att få ork? Hur gör man egentligen för att förlika sig med sitt öde? Är trött på att gå till läkare som tycker att man bara klagar, eller vill ha nya eller fler värktabletter. Även de läkare som tycker att man bara inbillar sig är jobbiga, om inte värst, att gå till. Jag blir så ledsen av att känna mig begränsad att leva mitt liv normalt, med värk. Ska det behöva vara så här resten av mitt liv nu? 25 år med ständig och ibland olidlig smärta? Vad kan jag få för hjälp för att få ett drägligt liv? Ett meningsfullt liv tillsammans med alla jag älskar. Är trött på att vara trött. Trött på att vara ledsen. Trött på att oroa mig,kanske helt i onödan. Ja, ja jag ska ta nya tag på måndag och ringa till vårdcentralen och tjata igen. Usch vad jag klagar, finns de som mår sämre än vad jag gör. Det som inte dödar det härdar sägs det ju,och jag hoppas verkligen att det är så.

Inga kommentarer: