2009-04-02

Ännu en helg

Snart är det helg igen, men denna helgen ska jag vara hemma hos mina föräldrar med Theodor. David ska iväg på träningsläger i Kolboda (utanför Kalmar tror jag) från fredag till söndag. Roligt för honom att komma iväg lite och sysselsättas med sin favoritsysselsättning, fotboll.
Igår var jag på uppföljning av Theodors astmautredning, nu fick han en inhalator som jag ska använda vid behov då. Sen ska vi ändå ge honom Mollipect vid behov också. En annan mindre rolig sak är att de mätte hans tryck i öronen och i vanliga fall vid en normal avläsning ska det bli en liten topp i avläsningen, Theodors var helt plan. Kan beror på olika saker, antingen vätska bakom trumhinnan eller polyper bakom näsan (?). Så nu ska vi ge honom Revaxör för att få bort vaxpropparna och sen ska han på röntgen av ansiktet/ huvudet. Efter 1-1,5 månader så ska vi tillbaka på kontroll igen och se var vi hamnar. Om han har de där polyperna så kan det vara därför han är så rosslig för han blir hela tiden drabbad av "nya" infektioner som gör att han alltid är "förkyld". Behandlingen av detta blir operation. Har han vätska bakom trumhinnan så blir det operation där de sätter in rör i öronen. I vilket fall som helst så blir det nog David som får ta hand om lilleman vid operationen. Jag är för känslig när det handlar om mitt eget barn. Satt och grinade igår över att ingen tagit mig på allvar när jag sagt att jag tror att han hör dåligt. Men nu blir det ju i alla fall något gjort, även om jag tjatat sen i september på läkarna. Ibland känns det som att läkarna idiotförklarar en när man söker hjälp, som stackars förälder som ororar sig i onödan och inbillar sig att barnen är sjuka. Sen vet jag andra som faktiskt inbillar både sig själv och sina barn att de är sjuka, men de får hjälp på en gång. Konstigt system...
Därför ska jag och Theodor sova i Hillerstorp, för man kan behöva hjälp vid medicineringen med inhalatorn.
Just nu så går Theodor omkring med våran skurmopp i högsta hugg. Än så länge är det roligt att städa. =) Nu ska vi klä på oss och gå ut i det underbara vårvädret.S olsken och 13 grader, kan det bli bättre vårväder än så? Underbara dag.

Inga kommentarer: