2009-06-11

Hund och barn

Här hemma händer saker hela tiden. Har knappt tid över till mig själv just nu. Theodor verkar ha blivit förkyld så han är lite hängig. Vi kollar på hans favorit program dagarna i ända: I drömmarnas trädgård. Ett ganska fint barnprogram faktiskt,påminner kanske lite om Teletubbies fast de här figurerna pratar inte och mycket fin musik. Nova ger mig gråa hår med sitt terrierbeteende,så envis hund! Det positiva är att hon inte kissat inne under dagarna denna veckan. Ska bli skönt när jag får lite mer pli på henne. Hon vet att hon inte får bita Theodor men så fort jag vänder ryggen till så springer hon snabbt till honom och biter honom i händerna,jag hinner inte ens säga fy så springer hon därifrån, hundskrälle. Har ni några bra tips hur man får henne att sluta bitas får ni gärna dela med er. Samma med inkallningen,spelar ingen roll att jag fjantar mig för fullt, för vill hon inte komma så kommer hon inte. Tror jag ska börja rasta henne i koppel i trädgården... I morgon blir Nova 14 veckor, hoppas det blir bättre väder snart så vi kan gå ut och gå lite med. Annars så händer väl inte så mycket nytt här hemma hos oss. På lördag ska vi till våra kompisar i Emmaboda,de ska ha namngivningsfest för deras yngsta lille pojke. Det ska bli trevligt att få klä upp sig lite och åka iväg. På söndag har vi att göra här hemma, om vädret tillåter, både ute och inne. Måste börja fixa Theodors rum snart så han kan sova där inne. Han ska få en växa-säng av min bror Daniel så det blir till att sova i en stor-pojke-säng också. Kommer att bli så bra när hans rum är färdigt. Jag ska måla väggarna och göra en fondvägg med Katten Findus tema. Bilder kommer när allt är färdigt. Nähä nu ska jag fixa frukost till mig och Theodor och förbereda oss för denna dagen.

1 kommentar:

LIB sa...

jag vet ju inte så mycket om hundar, men min förra hund höll på att småbitas ett helt år men sen tog det tvärt slut. huvudsaken är att man inte heller låter den nafsa i handskar när man leker med den. lycka till. kram svägerskan :)