2009-09-28

28 september

Kom inte på en bättre överskrift än detta... Idag har vi varit på Vuxen & Barn i Hillerstorp som vi alltid är på måndagar jag och Theodor. Han tycker det är så roligt att få leka med de andra barnen och framförallt SPRINGA! Och vad han springer sen,det är svårt att få honom att sova middag sen eftersom han är så uppe i varv. Men då gäller det att ha tålamod, och det har jag då eftersom jag själv somnar av utmattning :) Jag blir nog mest trött av att hålla koll så att ingen av de större barnen gör illa Theodor, typ klämmer honom i ngn dörr eller stänger in honom någonstans. (ja,det händer att han blir instängd) Men jag blir allra mest irriterad över att någon av mammorna har så kallad fri uppfostran av sina barn vilket resulterar i att han inte lyssnar alls när han blir tillsagd av någon. Förstår inte hur man kan tänka att det skulle vara det bästa för barnet? Man gör bara dem en stor otjänst,de blir oftast stökiga och man blir trött och irriterad på dem för att de är överallt,lever om,inte städar upp efter sig och lär de mindre barnen dumheter som att slåss och klättra där man kan slå sig illa. Men hur tänker en sån förälder? Är man inte rädd om sina barn då? Jag har regler inte bara för min och andras skull utan för att ge mitt barn en trygghet. Theodor vet ju inte vad som är rätt eller fel och det är väl ändå min uppgift som mamma att säga till om han gör något som kan skada honom själv eller någon annan? Om Theodor gör illa sig på grund av det här barnet i Kyrkans Hus så kommer jag främst att skälla ut den mamma som hellre sitter och fikar och skvallrar än har koll på sin unge. Jag har i alla fall koll på mitt barn för det är just det är MITT barn och MITT ansvar. Jag har sett hur just den här pojken ett flertal gånger knuffat en liten pojke i magen och hur han smäller i dörrarna när de här små kommer, jag bävar för den dag någon klämmer sig för de dörrarna kan lätt klämma av ett finger på ett litet barn. Jag brukar säga åt pojken men blir lika förvånad varje gång då mamman inte ens reagerar. Så kommer jag aldrig att bli i alla fall. Nähä, nu har Theodor somnat för natten och jag ska sätta mig och äta GLASS, mitt stora begär för dagen :)

Inga kommentarer: