2010-01-18

10-01-15

Ja,vad hände då med vändningsförsöket? Vi kom till sjukhuset vid halv 8 jag och David. Jag skrevs in och vid 9 kom läkaren och började undersöka magen. Sen skulle bebisen vändas,och herre gud vad ont det gjorde! Trodde revbenen skulle ryka på ena sidan. Bebisen följde med när de drog i den,men åkte tillbaka när de släppte. För det kom in en till läkare för och hjälpa till. Jag fick en tid för kejsarsnitt den 28 januari. Sen skulle jag ligga kvar i 1 timme för kontroll och uppkopplad till en CTG. Efter en stund kom en barnmorska in och sa att jag måste ligga kvar i ca 2 timmar i stället för jag hade börjat blöda ganska mycket,och börjat få värkar. Vid halv 12 bestämdes det att det kommer bli ett kejsarsnitt en stund senare den dagen.
Åker ner till operation där de sätter en ryggmärgsbedövning och svosch så började de snitta mig. Var en ganska obehaglig känsla när man känner allt de gör men ändå inte. Klockan 12.37 föddes en liten tjej som vägde 2745 g. Svart hår och små tår och fingrar,en perfekt bebis. Hon har vissa likheter med Theodor men hon är mycket mindre än han var och så är hon mörk som sin pappa :)

1 kommentar:

Hallon & Blåbär sa...

Grattis till den lilla söta tjejen!