2010-01-09

Gammal gubbe


Det är David som blir gubbe imorgon ;) Ha,ha han fyller 26 år imorgon så, så mycket gubbe blir han väl inte. Blir inget direkt firande, bara lite fika.

Vi fick en gång en kommentar om att vad ska vi hitta på nu när vi fått barn så här tidigt? Finns ju inget mer att uppnå i livet. Vi blev båda helt chockade, vaddå är livet slut nu? Men herre gud det finns massor kvar! Se barnen växa upp är väl en av de viktigaste punkterna. Jag vill ju plugga så det har jag kvar. Sen är det ju jobba och utvecklas på jobbet. Och när barnen är stora så vill vi ut och resa, bara jag och David. Vi har ju gjort ett val när vi skaffat barn tidigt i våra liv, dels att vi inte skulle bli "gamla" föräldrar för att orka med. Och dels för att vi kände oss mogna för föräldraskapet och det här valet har vi aldrig ångrat. Livet har precis bara börjat ju och jag är glad att jag får dela det här livet med David. För utan varandra vad har vi då för liv? Då kanske livet skulle hamna på paus och man skulle inte hitta tid för de små guldkornen som finns. Hur som helst så bör man leva i nuet och leva för framtiden.

Inga kommentarer: