2010-01-11

Grattis!


Blev såå glad idag, min allra, allra bästa och äldsta vän har blivit pappa idag. Första barnet, en liten pojke 51 cm lång och vägde 3385 g, en Elton. Så idag vill jag tillägna detta inlägget till min kompis Tomi.

Jag och Tomi har varit vänner sedan vi föddes, min mamma och hans mamma brukade träffas och promenera tillsammans. När det sedan blev dags för hans mamma att sätta in Tomi i barnomsorgen så fick han vara dagbarn hos min mamma eftersom hon jobbade som dagmamma då. Vi har alltså vuxit upp tillsammans och är lika nära varandra som syskon. Jag ser honom som en bror i alla fall. Vi har gått i skolan tillsammans hela tiden i grund -och högstadium. Det var vi två som hittade på allt bus tillsammans på gatan där hemma =)
Vi har väl inte haft någon regelbunden kontakt sista tiden även om vi blivit bättre med detta. Men som vi brukar säga: Vi vet var vi finns och när vi träffas så känns det inte att det gått så lång tid mellan träffarna.
Nu har han då alltså blivit pappa och jag är jätteglad för hans skull, nästan som att jag skulle blivit faster igen =) Jag hoppas att mina barn kommer få en lika bra vän som jag har varit priviligerad att ha.

Grattis igen Tomi och Linda och välkommen Elton till världen!

Inga kommentarer: