2010-10-18

En riktigt trist måndag

idag, för Jen är sjuk. Hon håller på att få sin 3 tand, en uppe på denna gången och då blir hon genom förkyld, stackarn. Hoppas bara att febern ger med sig snart för henne,hon blir så svår när hon är sjuk för då vill hon inte vara i famnen och hon vill inte vara i sängen eller på golvet.Bara gnäller. Just nu så är hon ganska nöjd för hon står här och pratar med mig i sin gåstol, men ögonen är blanka och kinderna lite rödmosiga.
Theodor blir desto jobbigare när det är så här, han har ju så enormt mycket energi och han kan inte få utlopp för allt här hemma. I vanliga fall är vi ju på Vuxen & Barn i Kyrkans hus på måndagarna men idag fick vi snällt hålla oss hemma, jag vill ju inte smitta ner de andra barnen med förkylning.
Strax ska jag sätta igång med lunchen, lyxlunch som kommer bestå av falukorv och pommes frites... Till middag idag så blir det kycklinggryta och ris. När jag lagar mina grytor så gör jag oftast inte efter något recept, utan jag tar vad jag har i skåp och blandar efter både tycke och smak.
Just det Jen´s nya ord som ploppade ut i helgen: Äta! (Undrar just vem hennes pappa är...?) Hon både säger det, viskar, skriker och sjunger det. Gulligt! Sen gör hon lite rörelser till Imse Vimse spindel när man sjunger den för henne.
Nähä, lunch var det ja! Bjuder på ett par bilder på mina små sötisar!

Inga kommentarer: