2010-10-10

Här har vi

haft en härlig helg tillsammans. Fredags kvällen gjorde vi egna pizzor, alla gjorde sin beskärda del i att tillaga dem. David gjorde degen och jag inhandlade vad som skulle vara på och Theodor fick dekorera och provsmaka alla ingredienserna =) Det blev verkligen goda pizzor.
Igår, lördag, så var vi här hemma och fixade i trädgården och tömde stuprännorna och jag sprang och hjälpte Daniel med tvätten och hann tvätta en hel del av vår egna tvätt också. Kvällen avslutade vi med att äta hemlagad kinamat, David lagade och jag och Daniel åt, ja David åt han också såklart. Barnen tjorvade i natt och sov oroligt och var vakna titt som tätt så idag känner jag mig lite seg, kanske en promenad i det härliga vädret senare får mig att piggna till.
Strax ska vi dra iväg till Gislaved för att inhandla blöjor och lite mat, sen ska vi hålla på att fixa i Jen´s rum. Det ska tömmas och sen ska vi börja måla hennes väggar tror jag, det ska bli vita väggar för jag har köpt en stencil så jag ska måla med "marshmallows-rosa", det ska stå Little Princess på väggen och vara kronor runt. Sen köper jag nog wallies med älvor som jag sätter upp på väggarna. Blir säkert ljust och fint i hennes rum när det är klart.
Imorgon kör vi igång veckan med en sväng till Hillerstorp och vuxen o barn och är det fint väder så ska jag vidare till Hestra och Isabergs stugby för där har de jättestor lekpark så Theodor får leka av sig med sin kusin Lovis.
Nu tjatar Theodor på mig att jag ska läsa och sjunga för honom, hans önskan är min lag! Ha en trevlig söndag allihop, det ska jag ha.

1 kommentar:

monica sa...

Hej!
Hoppas att allt e bra med er, jag ber om ursäkt att jag e så dålig på att kommentera och svara på kommentarer=(
Båda barnen sover hela nätter, ibland är Theo uppe och sprnger på natten men då går vi bara in med honom i sängen och så somnar han igen.. Och Miranda gnyr efter nappen så då får man plugga in den..
Kram