2012-02-03

Varför

stressa omkring en dag som denna? Solen skiner, det är minusgrader och en helt perfekt fredag att slöa på! Barnen fick stanna hemma idag. Igår gick jag bredvid på jobbet på kvällen. I förrgår gick jag bredvid hela dagen. Måste säga att det känns skönt att vara tillbaka på jobbet ändå, hoppas bara att jag håller hela vägen nu! Ska bli skönt med rutinerna och barnen, mina älskade barn, får vara hemma mer från dagis. Sen är det ju inte fel att få bättre betalt än när man går hemma... ;)
Jag beslutade att ta kontakt med min chef för att kanske jobba lite extra bara, och jag skulle få jobba på timmar från och med mars. Förra veckan frågar min chef om jag vill börja tidigare, så nu börjar jag den 11/2 med en delad tur. Jag har ju varit hemma i 4 år så det är klart att det blir tufft i början, men det är jag beredd på. Sen blir jag ju på jobbet varannan helg, men vi har ju ändå ingen vi umgås med på helgerna (eller överhuvudtaget) än familjen så det kan vi göra de helger jag är ledig!
Nähä, dags att fixa en sen frukost :)

Förresten, grattis till underbara lilla M som blir 6 månader idag! Hoppas fadderbarnet får en underbar dag <3

På bilden är det Theodors premiär-åk på skridskor :)

Inga kommentarer: