2008-06-23

Dop den 26/7-08


Jag ser verkligen fram mot dopet den 26e juli, då kommer så många nära och kära. Theodor ska ha på sig en dopklänning som både jag och mina bröder har haft, eftersom vi ska ha dopet hemma hos mina föräldrar så ska han ha min gamla dopskål också. Vi funderade länge på hur man kan hålla nere kostnaderna för dopet så mycket som möjligt och kom fram till att varför inte ha en jättestor pick-nick i trädgården? Så alla tar med sig det de vill äta och är sugna på så står vi för tårta och kaffe/läsk, och tårtorna ska vi baka själva jag och mamma. Jag har även bett en väninna hjälpa mig med att göra bokstäver i choklad till dekoration. Det vi sen ska bekosta mer är några partytält i fall det regnar, man vet ju aldrig...


Vi diskuterade länge jag och David hur vi skulle göra med dopfrågan, ska vi ha ett traditionellt dop eller namngivning eller inget alls. David är ju inte troende eller religiös alls, medan jag är troende. Så då sa vi under hela graviditeten att namngivning ju är det bästa alternativet då. Men sen när Theodor föddes så sa jag att jag nog gärna vill ha ett dop ändå, så för att vi skulle tycka att det skule passa både mig och David så blir det ett hemma-dop. Som faddrar ska vi ha min lillebror Simon och Davids lillebror Micke, de är så lugna och snälla killar och kommer att ta väl hand om lille Theodor.


Vad ska man då säga till folk att han vill ha i doppresent? Vet att doptavla, halsband med dopdroppen och en aktivitetsleksak är "paxade". Det är ju alltid kul med saker som han har nytta av länge som t ex böcker, sen gillar jag ju alla de där traditionella dopsakerna som finns att köpa på t ex guldfynd osv (bestick, askar, spargrisar m m), men jag tror att Theodor blir glad oavsett vad han får.

Jag ska bara hitta vad jag själv ska ha på mig på dopet, man ska ju kunna amma och vara fin med.... Hittar säkert något så småningom. Det är verkligen inte lätt, tur att det är det största bekymret man har...

2 kommentarer:

LIB sa...

hej! vad kul att du skaffat en blogg! fast den röda texten klarar jag inte att läsa. blir helt yr i huvet. kram kram

LIB sa...

Theodor är förresten hur gullig som helst! puss puss på honom från "moster"