2008-06-26

Theodor på upptäcktsfärd

Min lilla kille håller på att upptäcka nya saker med sig själv, sina händer upptäckte han för ett tag sen. Nu har han hittat sina fötter. Han har börjat "prata" mer och mer också, han är så söt. Igår (den 25/6) httade han sitt "grip" också, han höll ett stadigt grepp i mormors armband, han försöker att hitta vägen till munnen men det går inte riktigt än, då blir han jättesur och börjar gråta. Vilka bekymmer han har....
Igår kom kläderna som jag hade beställt från la redoute, skjortan som Theodor ska ha på dopet kom men inte byxorna, hoppas att de kommer det datumet som det stod. Han kommer att bli jättesöt. Själv vet jag inte riktigt vad jag ska ha på mig, antingen en klänning som jag fick igår eller en tunika som jag också fick igår. Jag får se.
Igår var jag till optikrn för att kolla synen och skaffa nya glasögon, det kostar för mycket med linser och så funkar det inte så bra när man måste upp mitt i natten ibland för att amma. Ska bli skönt med ett par nya brillor. Det blev ett par svarta bågar med turkosa detaljer på, riktigt snygga. David promenerade med vagnen på stan medans jag var inne hos optikern, lilla Theodor sov hela tiden utan minsta lilla gnäll. Han är verkligen pappas pojke. :)
I måndags var jag och mamma in till Värnamo och kollade rean, hittade lite kläder åt Theodor. Bland annat en jättefin sparkdräkt i velour, den var blå med gröna monster på, så söt. Sen köpte jag några långärmade bodys för jag hade dåligt med långärmat. Sen hittade jag ett urgulligt set med en t-shirt med texten: "Dad rocks" och blå/röd randiga byxor, David blev nog ganska mallig. :)
Idag regnar det igen, kanske ska baka något senare, plocka lite i köket och laga mat åt David och tvätta kläder (får bara ihop 2 maskiner för jag tvättar på en gång det hamnar ngt i korgen). Senare ska jag sova över hos mamma med Theodor, mamma har ju jobbat men ikväll går hon på semester så då ska vi umgås. På tisdag drar hon ju till varmare breddgrader (pappa ringde igår, de har 37 grader) så vi får passa på att umgås nu innan. Vi ska laga mat ihop och kanske se en film senare. Imorgon ska vi åka till Växjö för att handla på City Gross, hon ska handla nu så att hon slipper tänka på det när hon kommer hem från Serbien. Jag har bojkottat Willys i Värnamo, det finns aldrig något i köttdisken eller bröd hemma när jag är dit så jag handlar bara sånt som mjölk där om jag är i Värnamo, annars handlar jag det nödvändigaste här eller i Gnosjö. Ska lära mig att baka bröd själv så att jag slipper köpa det också. Det går åt en heldel bröd när David jobbar, han ska ju alltid ha bröd till frukosten. Är trött på allt köpbröd också...
Ska hämta Simon på fredagkväll, han ska vara hemma 2 veckor nu.
På lördag ska vi åka till Jönköping och handla, mamma ska köpa en borrmaskin på jula åt min farbror. David ska skaffa en ny mobiltelefon och så ska vi kolla på en ny bilbarnstol till lilleman på babyproffsen. Jag letar efter bra haklappar till Theodor för han dreglar så mycket när han koncentrerar sig på något och så har han börjat spy lite mer nu när han har ätit. Jag har hittat en bra haklapp som är i bomull, en svart med trycket rockstar och så är det två stjärnor. Den har jag beställt på internet, men dem är för dyra tycker jag för man måste ju betala frakt också.... Får se vad jag hittar på lördag. På söndag ska vi hälsa på hos ett par bekanta i Värnamo som fick barn nyligen, en liten pojke fick dem också. :)Ska bli kul att se honom. :)
Theodor har redan en massa kompisar: Ebba, Ella, Elton, Alma, Maximilian, Alma och Kevin. Bara synd att ingen av dem kommer att gå i samma klass, om inte vi flyttar då... Ingen annan dem bor ju i Hilerstorp. Men då har man ju större anledning att åka bort, hälsa på goda vänner.
Nu ska jag ta hand om min son som börjar vara hungrig. :)

Inga kommentarer: