2008-06-30

En trött måndag

helgen har vi haft fullt upp, och det märktes på Theodor stackarn. Han var så trött igår att han knappt åt något alls på kvällen, bara skrek och skrek. Men idag, har han sovit mycket. Vaknade första gången vid nio och han åt väl kanske i 20 minuter, sen sov han från kvart över tio tills 14.10! Sen åt han bara i kanske en kvart och nu sover han igen! Stackarn att vara så trött efter helgen... Vi sa det igår att vi ska försöka att inte vara borta så länge med honom fler gånger, det blev alldeles för mycket för honom, så vi ska försöka att vara hemma till åtta på kvällarna under helgerna. Det är bara om vi är hos mina föräldrar som man kan vara längre eftersom han varit där så ofta att han känner sig lika trygg där som hemma, men han bör nog vara hemma och i säng till halv tio i alla fall...
Idag har vi köpt sängkläder på jysk till vaggan som David hade när han var liten. Provade att lägga Theodor där en stund igår och han sov en stund i den, märktes att han gillade att vagga lite. Lilla Pricken la sig under vaggan och skulle sova han med... :)
Han är så duktig Pricken, han är inte ett dugg nyfiken på Theodor men han kan börja gnälla om han hör att Theodor vaknat inne i sovrummet och gnyr där inne, då vill han tala om för mig att Theodor är vaken. Det enda intresset Pricken visar var igår för Theodor såg Pricken och hade handen mot Pricken då tog hunden tillfället i akt och slickade försiktigt på hans hand. Han är så försiktig när jag har Theodor i famnen, men så fort han märker att jag har lagt Theodor i sängen eller att David har honom då vill han lka med mig och hämtar en boll och ser glad ut. Tyvärr har jag ju inte fullt lika mycket tid för Pricken som innan, men jag tror att han är mest nöjd över att inte behöva vara ensam hemma så mycket.
Nähä om man skulle ta och äta något litet, vi ska grilla hos mina föräldrar senare eftersom mamma far imorgon. Tror att Daniel också kommer dit då och så är ju Simon hemma också. Se om lilleman vill vakna sen.... :)

Inga kommentarer: