2008-06-24

Typisk svensk sommar & irritationer

Fy vad trött jag är på allt regnande! Man vänjer sig aldrig! När det var varmt så klagade man att det var så torrt ute och att det behövdes lite regn, och visst det behövdes väl, men det slutar ju aldrig nu! Det har regnat till och från varje dag i två veckor nu. Man vill ju inte direkt ta någon långpromenad med vagnen när regnet öser ner. Okej om det ändå var lite värme ute med men det är bara runt 10 grader, och så blåser det med. Känns som att det är höst. Trist.
Jag sitter och irriterar mig på vår bostadsrättsförening, det håller på och ska målas om, alla bostadsrätterna på Bäret ska målas om denna sommaren. Helt ok, om man då kunde få någon som helst information! Har inte fått ett papper eller ens ett samtal om att det ska målas om, jag kokar! Så dålig stil. Sen ser jag i torsdags att mina grannar (en av dem sitter i styrelsen) har plockat bort allt från väggarna utvändigt och gjort iordning för målning, jag blir ännu mer irriterad. Måste man sitta i styrelsen för att få huset ommålat först?! Det är ingen annan på gatan eller ens på gatan innan oss som har börjat plocka undan för målning, undrar om de har fått någon information om det? Vi kunde inte vara med på styrelsens årsmöte som var, för David fick sitt gesällbrev i Jkpg samma tid och jag skulle ha följt med men Theodor var så trött och gnällig vid den tiden så jag sa att jag stannar hemma och då kunde jag ju inte bara storma in på mötet eftersom man var tvungen att anmäla sig dit! Men så får jag protokollet! Skandal! Strå inget vettigt i det heller! Mer än att styrelsens arvode har höjts! Är det detta min hyra går till?! Varför kan de inte fixa våra kassa värmesystem först?! De står bara här och kostar mig multum i el! Hade ju för sjutton en elräkning på 3200 kronor, har aldrig haft så hög elräkning innan och enligt min räkning hade jag förbrukat mer el än min pappa som bor i en tvåvåningsvilla! Vi ska definitivt se oss om efter andra bo-möjligheter till hösten! Tycker bara synd om den som flyttar in efter oss, men det kommer jag inte att säga något om. Nähä, nu har jag fått avreagera mig lite och lätta mitt hjärta, det behövs ibland. Nu ska jag i alla fall passa på och duscha medan lilleman ligger och sover så sött i sin säng.

2 kommentarer:

LIB sa...

Va, får dom arvode, nä dra åt helvete (tyckte patrik)

Frida sa...

Japp. Och håll i dig! Inte lite heller 25 000! Gissa om jag vart arg?!