2008-06-24

HURRA!

Solen tittar fram! Underbart!
Kanske ska vi kolla på fotboll i kväll i Kulltorp, B-laget möter Hillerstorp. Vet inte om min bror ska vara med och spela, men vill ju se om Kulltorp klarar av att klå Hillerstorp igen, hade varit kul. Sist vann Kulltorp med 5-4, borta.
För er som inte vet så spelar David i Kulltorps A-lag. Min ena storebror spelar som sagt också i Kulltorp men i B-laget, nu ska min lillebror också börja spela för dem får se om han spelar i A-eller i B-laget när han kommer hem från sin militärtjänst.
Hur som helst, jag har alltid avskytt fotboll, sen jag var liten, men numera så tycker jag att det är riktigt roligt att åka och kolla på en match. Men jag tittar helst inte på fotboll på TV, dötrist!
Det märks väl att jag har ganska tråkigt på dagarna när jag skriver på bloggen flera gånger om dagen.... Jag har tvättat bort all tvätt och jag kan inte dammsuga när lillen sover så då sitter jag här i stället, framför datorn. Ska skärpa till mig och försöka att träffa min väninna från Marieholm lite oftare, gillar att umgås med henne för vi har så lätt att prata med varandra och man vet att man slipper allt skitsnack eftersom hon alltid är rak och ärlig. Det uppskattar jag.
Nästa vecka så åker min mamma ner till Serbien till pappa som redan har varit där i 3 veckor när hon kommer. Saknar pappa, vi brukar alltid umgås på dagarna när ingen annan är hemma. Kommer att sakna mamma också eftersom vi altid pratar eller träffas varje dag. Tur att Simon kommer hem på fredag och är hemma i ett par veckor, han ska få umgås med mig på dagarna när David jobbar, och David har ju lite "semester" från fotbollen efter denna veckan. Skönt att ha honom hemma på kvällarna.
Oj, det var inte lite jag kom på att skriva nu då... Bäst att jag går och börjar förbereda maten nu, mamma ska också äta här idag så det blir lax och färskpotatis, gott.

Inga kommentarer: