2009-02-07

Kompisar med bebislycka

Vill bara skriva en hälsning på blogen till mina bästa kompisar, de har fått en liten son, Melker. 3710 g och 51 cm. Han kom den 4/2 på hennes födelsedag klockan 5.10. Vill bara ge dem ett STORT grattis och massor med lyckönskningar nu när de är 4 personer i sin familj. Måste vara enormt härligt att få se sin lilla familj växa och bli en stor familj. Är glad för deras skull, att allt gick bra och att alla är friska.
Jag ska inte sticka under mattan med att jag längtar till barn nummer 2, att vara gravid och att se vår familj bli större. Men jag ska vänta ett tag till innan jag ens planerar för nästa barn.
Man är så rik när man har barn, rikare än vad man någonsin kan bli med all världens pengar. Vad är härligare än när ens barn kryper upp i famnen för att kramas och pussas, för att senare fortsätta leka? Det värmer en enda ut i tår och fingrar, hjärtat smälter. Jag älskar att vara mamma, fru och att vara jag. Livet är bra härligt ändå, även om man har lite motgångar ibland.
Igår åkte Theodor pulka för första gången, han lät förnöjt: "mmmm" hela tiden och morrade högt till om man stannade något. Ska sätta ut ett videoklipp på detta så småningom.

3 kommentarer:

Malin sa...

Tack för dina snälla ord!
Och du har så rätt, jag hade inte kunnat säga det bättre själv: Man är så rik när man har barn!
Massa kramar till dig och din familj!

Sara sa...

Ja, håller med om att det skulle vara kul att ses . Är riktigt länge sen sist . Hoppas allt är bra med er ! = )

Sara sa...

Jag gillar också böcker som berör . "Ro utan åror" har jag läst, den var bra . Nu har jag precis börjat läsa "Det ska bli ett sant nöje att döda dig" också en sann berättelse .