2009-02-04

Trött... *suck*

Jag känner mig så utmattad hela tiden, känns som att jag inte har sovit ordentligt på evigheter. Men det har jag ju. Theodor har, äntligen (!) sovit HELA nätter 2 gånger nu. Hur skönt som helst. Men jag är ändå trött. Nu har lilla gubben tänder på gång och är lite gnällig, men det är ju ett övergående problem. Tror han sovit dåligt för att han varit hungrig när han vaknat vid 3-4 tiden på morgonen, han har alltid fått välling då. Vi brukar ge gröt vid 18 men nu har jag bytt ut det målet till ett mål lagad mat, som han äter när vi andra äter och vips så sover han till klockan 6 i stället. Skönt för både mig och David, som får sova.

Jag sover ändå dåligt, har ont i hela kroppen. Vet inte hur det känns om man har fått stryk eller blivit överkörd av en bil, men kan tänka mig att det känns ungefär så här. Har ont i ryggen, mina armar, mina ben och mina fötter. Och jag har fortfarande problem med magen som att det inte räcker med allt elände som det är...

Skönt att man kan fokusera på andra, lite trevligare saker. Som att umgås med goda vänner, eller bara höra av dem ibland. Att vi snart ska flytta till vårat alldeles egna hus, inte långt kvar nu. Att kunna läsa en bra bok och bara njuta, ska göra det på kvällen när Theodor har somnat för jag köpte en pocket igår. Annars så är ju min lilla Theodor mitt livs A och O, allt kretsar ju kring hans välbefinnande. På måndagar så går vi ju fortfarande på Vuxen & Barn i Kyrkans Hus, där träffar Theodor sina kompisar och jag får träffa mina kompisar och andra mammor. På torsdagar så är jag hjälpledare i Kyrkans Hus på Kyrkans barntimmar för barn i åldrarna 3-5 år. Resten av min tid spenderar jag dels hemma och dels med en av mina bästa kompisar, jag fyller ut min lediga tid bra. =)

Nästa vecka på måndag så ska vi på föräldraträff i Gnosjö, ska bli kul och se hur stora de andras barn har blivit nu. Sen på torsdagen så ska jag till BVC med Theodor för 10 månaderskontrollen, blir intressant. =) Så ser det ut just nu i alla fall.
På bilden ser ni Theodor som han såg ut på julafton 2008, sittandes i morfars knä hemma hos dem. Visst är han stilig? =)

Inga kommentarer: