2009-02-12

Uppdatering av Theodors tillväxt

Idag har vi varit på BVC med Theodor, han är 78 cm lång och väger 11 380 g. Hans kurva ser bra ut och han verkar var en väldigt duktig och framåt 10-månaders kille, sa BVC-sköterskan. Känns såklart skönt att allt ser bra ut, som vanligt.
Annars så är allt bara bra med oss, snö och kallt ute. Men det gör inget, lite vinter vill man ju ändå ha innan det blir dags för regn och rusk igen, för det blir det ju alltid innan våren kickar in på allvar. Jag och David ska eventuellt fara en sväng till Ge-Kås i Ullared på lördag, behöver köpa en del saker till huset, Theodor och till oss. Nästa helg är barnbidragshelg så då räknar jag med mer folk och helgen efter så flyttar vi ju, så då har vi inte tid eller lust att åka dit. =)
I morgon så ska vi (läs: jag, min mamma, min ena moster och Veronica) åka till ett medium för att bli spådda. Ska bli lite roligt för jag vet inte riktigt var jag står i denna frågan... Så det kan ju bli kul att se om man får veta något som kan få en att sluta tvivla... =) Ser det nog mest som en kul sak, en trevlig utflykt.
Nähä, nu måste jag ta hand om Theodor eftersom David tränar ikväll. Längtar tills jag ska börja ha mer egentid, då jag kan åka iväg och känna att jag inte behöver tänka på hemmet ett jota. Men jag älskar samtidigt mitt familjeliv, att vara hemma osv, men behöver en liten paus ibland bara.
Just det, Theodor var det ja. :) God kväll på er alla.

3 kommentarer:

Sara sa...

Spännande o få flytta in i huset ..fixa o göra i ordning, sånt är ju så kul ! :)
Hoppas det går bra o bli spådd idag ! Spännande o gå på ngt sånt, har aldrig gjort det ..

Anonym sa...

Hur gick det hos spåkvinnan?? Var det nåt att ha? Funderar på om man kanske skulle gå dit jag med.. :)

Anonym sa...

Hej! Såg att du skrivit på familjeliv. Hinns inte med något datorsittande längre, så har inte hunnit svara dig. Såga att du lagt ner din sida så gick in på bloggen i stället. Stämmer att vi bor i Nissafors;-), bor lite utanför, men tittar faktiskt på hus nere i Nissafors för tillfället! Trevligt att ni tänker öka barn-antalet här:-) Jag har två små busfrön en Noa-07 och en Milton-08. För övrigt består familjen av mig, min sambo och 2 hundar och en katt.

Ha de bra, syns säkert e ju inte så stort;)

Mvh Tilda