2009-02-09

Theodors utveckling går framåt

Idag var vi på föräldraträff i Gnosjö, det var trevligt. Theodor busade järnet med alla barnen (mest högljudd också), han lekte mest med plastglasen som fanns där. Han gav mig ett glas och sa högt och tydligt "tack, tack". Lilla gubben! När vi kommer hem efter träffen så ger jag Theodor banan och han skakar på huvudet och pekar på en vattenflaska samtidigt som han säger "den" och när han druckit det han vill ha så pekar han på bananen och säger igen "den". Men?! Var kom detta ifrån då? Det bara ploppade upp, han är så söt min lilla bubbe. Jag undrar om man någonsin slutar att förundras? Just det ja, han tog ett steg idag, men han kom på sig och då skyndade han att sätta sig ner. :)
Just nu kollar jag på den nya serien på 4:an "Familjen Annorlunda", vad härligt att vara så stora familjer, men vilken pärs med trillingar och att man har flera barn ändå. Det krävs ju verkligen planering för varje barn inför allt som man ska göra, t ex handla. Men man måste ju det även om man bara har en eller två barn. Jag tycker i alla fall att det verkar hur härligt som helst, så mycket kärlek! Jag skulle egentligen vilja ha 4 barn, men har genom att kompromissa med David kommit överens om 2 kanske 3 barn. Vi får se, jag är glad för det jag har med, såklart.
Imorgon ska jag till vårdcentralen till läkaren, ska kolla om jag kan få annan smärtlindring än den jag har och så har jag fortfarande ont i mitt knä sen jag halkade för evigheter sen.Och ont i handleden också, vi får se vad herr doktorn säger. :)
Nä nu ska jag kolla färdigt på TV, sen ska jag mysa med min son innan han ska sova.

Inga kommentarer: