2009-03-28

Helg

Jaha, då var det helg igen då. Idag så är min storebror Daniel här med sin dotter Lovis, vi ska snart äta köttfärslimpa och makaroner. Senare så kommer mina föräldrar hit och då ska vi ta med oss fika och gå ut, om vädret tillåter oss. Förmodligen går vi ner till badplatsen, det är bara 3 km dit så det är inte så långt. Ikväll sen så kommer min lillebror Simon hit så ska vi köpa pizza, titta på någon film och så ska Simon och David basta med. Simon sover över till i morgon. Imorgon på eftermiddagen så ska vi och kolla på valpar utanför Växjö, det ska bli mysigt att få gosa med valpar. Vi har bestämt att vi ska prova på en annan ras, en mer familje-tålig ras, en Bedlington terrier. Och denna gången så blir det en tik också, dels för att jag inte vill jämföra med Pricken och för att jag vill prova på att vara fodervärd. Nu vet jag ju att jag inte kan ångra mig helt plötsligt, och det tror jag inte att jag gör heller, men prova på för att se om jag kan tänka mig vara det fler gånger. Jag vill ju gärna hålla på med utställningar och träna lite lydnad och då behöver jag ju lära mig hur allt fungerar först. Utställning kanske inte är något för mig och då får ju uppfödaren sköta det i stället, perfekt.
Så, så ser våran helg ut. En händelserik helg denna veckan med. =)

3 kommentarer:

Malin sa...

Jag hoppas att vi hinner med en promenad ner till badplatsen vid nästa besök. Låter mysigt. Kram på er!

Helena sa...

Hej, Jag hittade hit via Hannes sida, är fodervärld åt två bedlistikar ifrån Skybar
Jag tycker att det är ett jättebra sätt att ha hund på då man hela tiden har en uppfödare som hjälp. Jag bor med familj i Gislaved så vi kanske ses någon gång.

Frida sa...

Till Helena: Hej, vad trevligt att du hittade hit. =) Vore roligt att ses ngn gång sen.Får höras framåt en när det blivit valp. Allt gott. // Frida