2009-12-11

Fredag morgon

Jag och Theodor har ganska nyligen vaknat och stigit upp. Vi börjar morgonen med ett blöjbyte och sen får min lilla kille öppna chokladkalendern. Han springer upp ur sängen för att få öppna en lucka. Så han sitter lugnt i soffan och väntar på att jag ska komma och hjälpa honom. Och när vi öppnar luckan så pekar han på godisen och frågar 'min?', han är så söt. Jaha,vad händer idag då? Jo, jag ska till att börja med tvätta några maskiner med tvätt, behövs nu när det börjar bli fullt i tvättkorgarna. Senare i eftermiddag så ska vi åka till Hillerstorp så Theodor får leka med mormor lite också. För igår letade och ropade han efter mormor när han var hemma hos dem, men hon jobbade igår så han träffade inte henne. Sen ikväll så är det traditionella luciatåget i Kyrkans Hus, jag skulle gått med Theodor och pappa i tisdags på Öppet hus men jag blev ju sjuk. Det brukar vara lite färre folk på tisdagen än vad det säkert blir ikväll. Det här luciatåget har jag deltagit i många år som barn, jag har också varit lucia en gång,det fick bara dem som gick i 6an vara. Och på den tiden hade vi 3 uppträdanden och det lottades vem som sjöng vilken dag, då vi var 3 som sjöng från min klass. Jag fick sjunga på fredagen i alla fall, och sjöng solo (?!) inför en fullsatt kyrka. I annonsen som var i tidningen så var det nästan 300 (!) personer som var där då. Fattar inte att jag vågade ställa upp, men ju yngre man var ju mindre tänkte man på konsekvenserna av det man sa eller gjorde. Därför jag är mer höjdrädd nu än förr kanske... :) Ja,ja det ska bli mysigt att gå och se luciatåget idag iallafall, det är det enda luciatåg som vi ser. Nästa vecka så börjar avslutningarna i mammas verksamhet, så på måndag är det avslutning för Vuxen & Barn med tomtegröt och dans runt granen. Och sen på onsdagen är det en gemensam avslutning för all verksamhet med en liten gudstjänst och sen fika,dans runt granen och tomten kommer. Blir mysigt det med, då alla barnen ska sjunga. Har hört att Theodor ska vara en liten pepparkaksgubbe... Ska försöka komma ihåg kameran bara så jag får lite bilder... Detta har varit min sista termin som hjälpledare i kyrkan, tror ju inte riktigt att min tid kommer räcka till för att fortsätta. Känns lite tråkigt att sluta eftersom det varit enda gången som jag kommit hemifrån utan barn under veckorna, men samtidigt skönt eftersom det blivit lite väl mycket körande till Hillerstorp. Jag skulle bara varit 1 gång/månaden men det blev nästan varje vecka pga att de andra inte skötte sina dagar. Nähä, nu ska jag sätta fart med tvätten sen blir det frukost. Gott!

Inga kommentarer: