2009-12-15

Jaha då var det...

...tisdag igen, morgon den 15/12. Klockan är halv åtta och jag är vaken. Theodors blöjor vill inte uppfylla sin funktion så det var en mindre sjö i sängen här vid sex-tiden. Blev att slänga bort allt det blöta och tvätta av min lilla Theodor och ta på en ny blöja, sen en flaska välling och han sover igen. Skönt för honom. Jag hade gärna också sovit en stund till, men jag måste göra mig i ordning för klockan nio måste jag åka hemifrån för att hinna. Våran bil har börjat krångla, läcker kylarvätska någonstans och vi vet inte var. Har lämnat in bilen en gång innan för samma problem, men de kunde inte hitta någonstans att det läcker. Så nu håller vi bara tummarna att det inte är något allvarligt fel som kostar multum att fixa. Annars så händer inte så jättemycket idag, ska vara i Hillerstorp en stund senare så mamma hinner träffa lilleman lite. Och imorgon så är det då julfest i Kyrkans Hus, Theodor ska gå med i sitt första luciatåg, som pepparkaka. (Och då kommer jag ihåg att jag inte laddat kameran än...) Efteråt ska det bli fika (eller gröt?) och dans runt granen, kanske får barnen fint besök av en tomte också. Tycker det är så mysigt med de här julavslutningarna. Nähä,dags att stiga upp och be en stilla bön över bilen nu...

Inga kommentarer: