2009-12-30

Gott nytt år


det vill jag önska alla trogna bloggläsare.
Har ni några nyårslöften? Delge gärna då. Jag har faktiskt inga löften för det nya året. Jag ska försöka vara hälsosammare och snällare mot mig själv i så fall om jag ska förändra något hos mig själv. Jag hoppas att det nya året blir ett bra och trevligt år, för min familj och för alla mina nära och kära. Ett år fyllt av glädje.

Vi avslutar detta året hemma hos mina föräldrar med en massa god mat och trevligt sällskap av mina föräldrar, Daniel, Lovis och min lillebror Simon. Theodor ska få sova över hos mormor och morfar och jag och David åker hem på natten. Mysigt för honom. Tur att Lovis ska vara med för det blir ju mycket roligare för Theodor om han har någon att leka med. Han gillar verkligen Lovis och blir överlycklig när hon kommer på besök =)

Nya ord som lilleman kläckt de senaste dagarna: "akenfis" (nakenfis),barn, "iger"(tiger),bajs, "asse", "anin" (kanin), "bot" (robot), tomten, "uh" (Ru), kom NU!,snö, ajaj doo (utländsk brytning när han säger du) och säkert ännu fler ord som jag har glömt nu...
Ser fram mot ännu fler ord som han kommer på att han kan säga och ser fram mot att se han utvecklas under år 2010.

Ser ju såklart också fram mot att våran nya familjemedlem ska komma. Vad det blir för en liten individ. Flicka eller pojke? Morgonpigg eller kvällspigg? Men också alla framsteg som ska hinnas med under det kommande året. Och vems födelsedag prickar jag in denna gången? Spännande och kul att få börja året med att få en liten människa =)

Ser också fram mot att se hur Nova utvecklas inom utställning, och att hon och jag får många långa härliga promenader tillsammans.

Jag och David får fira 9 år tillsammans och 4 år som gifta. Hoppas såklart på att detta blir ett bra år för oss då vi får börja med att ställa om oss ytterligare för att få livet att fungera med två barn. Ser vi fram mot.

Lite kalas lär det väl bli under året också, några som fyller 40 år, 50 år och 70 år. Det blir skojigt med det. Och så har vi ett bröllop i Kristianstad till sommaren med.

Det verkar som att det kommer bli ett bra år, 2010.

// Frida

1 kommentar:

LIB sa...

vi tycker också det är spännande att fundera på hur den nya bebisen kommer att se ut och vara! kram lise