2010-02-02

Lite gott & blandat

Igår sövde David Theodor i hans rum i sin egen säng för första gången. Det gick ganska så bra faktiskt, även om David var tvungen att lägga sig bredvid honom i sängen i stället för att bara ligga i en säng bredvid. Men alla små steg i rätt riktning så... Men han börjar bli så stor, min lilla kille. Theodor vaknade vid halv 4 och väckte inte David utan kom in till mig och Jen, där har han sovit fram till klockan 8, sen skulle han upp och "springa". Tycker han var duktig i alla fall.

I söndags så "firade" jag och David att det var 9 år (!!) sen vi träffades. Vi har genomlidit en hel del jobbigt men också en massa bra under de här 9 åren. Jag hoppas att vi får minst 9 år till tillsammans. Vi har alltid gått vår egen väg och struntat i vad andra tyckt om att vi är tillsammans och det fortsätter vi med. Det som inte har förstört oss har gjort oss starkare och tryggare tillsammans. Skulle inte vilja få något av de här åren ogjorda. Fick förresten en present av David igår, min absoluta favoritparfym. Min första flaska,som jag köpte på vår resa till Turkiet det året vi gifte oss,tog slut för ett bra tag sedan. Han kan fortfarande överraska mig, David. Det gillar jag.

Nu har vardagen kickat in på riktigt här hemma. David började jobba igen igår och jag började på Vuxen & Barn igen med barnen, men det blir det enda vi ska åka iväg på, annars så blir det väl att umgås med andra mamma-lediga och vänner. Tiden lär ju gå fort ändå kan jag tänka mig, behöver nog egentligen inte fylla upp dagarna med något extra. Mina barn berikar mitt liv så jag slipper ha trista, händelselösa dagar =)

Inga kommentarer: