2010-02-18

Oj,oj

verkar som att jag har trampat på en öm tå... Eller kanske fleras? Jag skriver här i min blogg det jag tycker och tänker om saker och ting. Jag har aldrig sagt att jag är perfekt eller att jag kan hålla koll på Theodor till 100% men jag gör så gott jag kan. Den incidenten då han klämde sin tumme så gick jag faktiskt efter honom bara sekunder efter att han gick ut ur rummet. Tyvärr hann jag inte till ytterdörren innan han klämde sig, jag har heller inte påstått att detta var någon annans "fel" än mitt eget att han ens hann dit ut. Och Nej, jag satt inte och fikade och skvallrade när detta hände.
Jag står fortfarande fast vid att vissa föräldrar som varit på Vuxen & Barn inte har koll på sina barn, alltså inte sagt till när de faktiskt varit ELAKA mot de mindre barnen. Sen får du som nu kände dig träffad av detta inse att det är skillnad att vara under 2 år och att kanske vara 6 år! Jag har alltid tillrättavisat Theodor när han gjort något som han inte får för att han sen när han blir 6 år ska veta vad som är rätt eller fel när han är bland småbarn. Det är mitt ansvar som mamma att styra honom på rätt riktning och inte skylla på andra när jag själv gjort fel. Att Theodor sen skulle ha kört dockvagn på andras barn är ju ren och skär lögn!Har ju tagit bort vagnen från honom eller också styrt honom åt ett annat håll när han lekt med de andra barnen, just för att skydda de ännu mindre barnen. Theodor har också fått lära sig att man säger förlåt OM man gör illa någon annan vare sig det är med mening eller inte. Om ens barn inte kan det så kan man nog inte det som förälder heller.
Jag tror faktiskt inte att en endaste mamma har tvingats flytta på sitt barn för att just Theodor leker. Men har man det så ber i alla fall jag om ursäkt även om jag anser att det finns barn som lekt vildare lekar bland de små än vad Theodor gjort.

En sak till idet här, skriver man en kommentar anonymt så är man bara en fegis som vet att man är en av dessa som har varit en oansvarig mamma som just suttit och skvallrat vid fikat istället för att ta hand om sitt barn. Jag skriver i alla fall i mitt eget namn och står för vad JAG tycker.

För er andra som undrar så har jag visst fått en arg kommentar på min blogg för att jag anklagat mammor för att inte visa sitt ansvar bland andra barn. Jag kan ta detta, men man får ju räkna med att jag reagerar och försvarar mig.

Inga kommentarer: