2010-09-23

Jag sitter

med Theodor i soffan, han kollar på tecknat och jag, ja, sitter ju här. Usch vi har haft så mycket kring oss sista tiden,men nu börjar det lugna ner sig lite. Hoppas att det är fint väder på söndag för då ska mina buskar här ute rundas, eller rättare sagt klippas så de blir lite rundare. Och gräsmattan behöver också få sig en omgång.
David var till tandläkaren i tisdags och skulle laga två tänder, det skulle kosta 1000 per tand, väl där så visade det sig att hålen var värre än de sett första gången han var där, så nu ska de rotfyllas. Och vad kostar då detta? Jo 2300 PER TAND! Helt sjukt vilka priser de kan ta! Och hur kul är det för våran redan dåliga ekonomi att få detta då? Inte kul alls... Men det löser sig, vi har ordnat det. David måste ju laga tänderna, kan ju inte gå runt med tandvärk heller.
Jag funderar på vilket jag ska skaffa när jag ska till optikern igen, linser igen eller glasögon? jag vet verkligen inte...
Idag ska jag med Theodor till Barntimmen, han tycker det är så roligt att leka med de andra barnen. Tror han kommer trivas på dagis sen =) Jen hon får stanna hemma med David idag, hon är ju ändå pappas lilla tjej så hon blir nog inte precis ledsen =) Hon är verkligen en jätteglad liten tjej (för det mesta), hon skrattar åt alla och är så lugn. Raka motsatsen till trollungen Theodor med andra ord, men viktigast är att de är snälla och det är de ju. Theodor har kommit in i en period då han blir så arg när det går emot honom. Är väl en utvecklingsfas så det går säkert över snart.
Imorgon blir det ju då en sväng till Jönköping. Främst för att kolla Theodors hörsel hos barnaudionomerna, håller tummarna att hörseln är bra. Sen blir det en runda på IKEA, biltema och ÖoB.
Lördag ska jag först på en rumänsk-ortodox gudstjänst i Kyrkans Hus sen ska jag på barnbazar i Värnamo med en väninna, blir trevligt. På kvällen sen så flyttar Daniel hit till Nissafors så vi ska hjälpa honom lite också.
Nähä,nu är det dags för lunch =) Cao!

1 kommentar:

Jejje sa...

inte kul att gå till tandläkaren,men har man ont så försvinner ju tandvärken..........kul att få shoppa loss lite,-vad har du planerat att köpa på ikea?Ha en bra helg,hälsa familjen/kram