2010-09-01

Hösten är

här nu och likaså höstförkylningarna. Nu är hela vår lilla familj förkyld, började med barnen i förrgår på natten och för oss idag. Lilla Jen har haft en mystisk svullnad i vänster hand i måndags, som var rött, varmt och säkerligen gjorde ont. Jag var med henne till vårdcentralen vid 14 och sen när jag kom hem till min pappa för att hämta Theodor så hade hon fått vätskefyllda blåsor på samma hand. Så det var bara att ringa till sjukvårdsrådgivningen igen, men fick ingen hjälp då de inte tyckte att det var akut. Så upp på morgonen och ringa till vårdcentralen ytterligare en gång. Fick en tid och in igen med Jen. Samma läkare kollar på henne och konstaterar att det i alla fall inte är ett insektsbett utan hon har fått en allergisk reaktion efter att ha varit i kontakt med någon växt. Vi var på fotboll i söndags ute i Bor, Theodor lekte i gräset medans Jen satt i vagnen, men han var och kramade henne och pussade henne på handen... *suck* Ja det har varit en händelserik början på denna veckan.
Själv har jag fullt upp med en massa olika besök hos olika personer på vårdcentralen. Jag är under utredning om hur det ska bli för mig till våren med tanke på all min värk, snart är det klart så jag kan gå vidare. Har bara ett par besök kvar innan det ska bli ett möte mellan alla mina läkare, arbetsterapeuter, sjukgymnaster, psykolog och en rehab samordnare. Det händer i alla fall något och det har det ju inte gjort innan, känns bra. Jag har dessutom sökt ett annat jobb, i Gislaved som undersköterska i primärvården (vårdcentral) så nu håller vi tummar och tår att jag får det jobbet!
Idag har Jen´s första tand tittat ut, äntligen! Vi har väntat sen hon var runt 4 månader då det började bli svullet och ömt i munnen och hon har dregglat en massa hela tiden, och haft gnälliga nätter med. Men nu är den ialla fall igenom. Skönt för henne, men jag tror att den andra tanden också snart kommer upp, det såg ut så. Så nu har hon en liten,liten tandsing nere till höger i munnen. Gullungen! Men det är INTE roligt att hon är förkyld, testa att torka näsan på henne utan att hon blir vansinnig! Theodor stackarn håller för öronen när vi tar fram pappret och säger: "beredd" =)
Nähä, nu ska jag in i duschen och sen ska jag spöa maken i Tekken!

1 kommentar:

Jejje sa...

inge kul med förkylningar....jag o gubben har varit förkyld i en vecka.PEPPAR PEPPAR så har barnen klarat sig hitills:)-krya på er/kram från norr