2009-01-13

9 månader, redan



Gud vad tiden går fort. Om bara 3 månader så är han redan ett år, min lilla son. Idag har han busat som vanligt, hela dagen lång. Han satt på golvet precis vid min fot (jag satt i soffan) och lekte med en tub med fotsalva, ingen fara tänkte jag den är ju ändå stängd. Tittar upp och känner bara sekunden efter att det luktar salva, tittar ner och där sitter ungen och klämmer ut salva på sig själv och på mattan. Vad ska man göra annat än att skratta och torka bort salvan? Lilla gubben om han busar så mycket redan så får jag nog stålsätta mig för en hel del bus framöver också. =) Så länge han är frisk och glad, det är det som betyder mest för mig.


Idag när vi kom hem till mina föräldrar så möttes vi utav min lillebror, Theodor sträcker ut ena armen ör "klappar" i luften och säger "vovvovov". Vi trodde att han ville känna på morbror Simons skägg, men han drog undan handen och fortsatte att säga "vovvovov" och viftade ivrigt. Då fattade vi att han nog "berättar" om att han hade klappat Pricken idag. För när vi pratade om vovven så slutade han att vifta. =) Han säger ofta "vovovov" hemma och kollar mot Prickens rum, så det kan ju vara det han menade.


Appropå Pricken så säger man att hundar i denna rasen får något som kallas för "lek-öron" när de vill leka med andra hundar, dvs att de reser öronen så att de hamnar mitt på huvudet och ser ut som ekorrar eller nåt, lite svårt att förklara. Men i alla fall så kröp Theodor fram till Pricken som reser sig och får lek-öron, trodde att han skulle leka med lilla bebisen som för honom är en valp. Såg roligt ut men jag var ju tvungen att avbryta Pricken eftersom när en PSP busar så kan det gå ganska vilt till. =) Pricken har bara haft lek-öron tillsammans med andra PSP-ar innan.

Bilden är ju såklart på Pricken, han har på sig en mysdress för han är ju en nakenhund till rasen... =)

1 kommentar:

Malin sa...

Jösses, 9 månader redan? Jag minns när jag fick veta att du var gravid - precis när jag själv fött Maximilian! Blir det likadant den här gången tro? *haha*
Ledsen att jag inte hört av mig, men allt är bara: bebis, bebis, Maximilian, förlossning, magen, bebis... Man blir väldigt ego när man är gravid...
Ang. att ses i Växjö, jag har lite svårt att sitta still länge, men är det någon särskild bio ni skulle vilja se? Kanske kan vi ta och käka lite mat där vi åt när vi gick SKG?
Kram på er!