2009-01-28

Äntligen...

Har vi flyttat färdigt från huset. Nu är det bara kvar att vänta tills vi får flytta in vårat eget hus. Det är ju inte ens 4 veckor kvar nu! (okej med marginal ...) Den 26/2 ska vi få nycklarna, David ska vara ledig från jobbet och vi ska flytta in lite saker då. Jag längtar!
Kan ju uppdatera allt vad Theodor kan numera. Den 10/1 så lärde han sig att klappa händerna, och vad klappar sen! Han klappar med när jag sjunger "Klappa händerna när du är riktigt glad". Han "pratar" mycket mer nu, hela tiden. Titta där. Nähä. Ajaj.Vov och Tyst. Han skriker arga "ord" när man byter blöja på honom eller ta på honom kläder. Finns ingen argare än honom när det är dags för sådana saker, då vill han inte vara med mer. Han kan bli vansinnig när man är i en affär och han vill ha ngt, men han inte får det. Igår var jag i Gislaved och vi var inne på Babyproffsen, Theodor fick syn på en rolig pelikan, den ville han ha. Han fick inte den, han skrek HÖGT och tårarna sprutade. Han fick en bitring, då blev han tyst. Illa.
Jag köpte en ny vagn till Theodor igår, en sittvagn. Han behöver kanske inte den just nu, men snart blir det varmt och då blir den gamla vagnen för varm. Och det var REA nu på vagnar, hade tänkt köpa en paraplysulky, även om jag inte gillar hjulen speciellt mycket på sådana. (svårstyrda) Kollade på just en sådan först men sen såg jag den finaste sittvagnen, jag blev kär, den köpte jag. Lite dyrare, men mycket finare och smidigare. Det blev en brun/svart BRIO sitty. (Tror att du, Malin, också var ute efter en sån till Maximilian?) Theodor fick provåka den när vi gick in på RUSTA, han skrattade och pratade med allt och alla. Han fick klappa en stor mjukishäst som stod på golvet, när vi skulle gå sen så blev det krik och tårar, ville ha hästen. Denna gången fick han inget. Måste vara ståndaktig och inte ge efter när han skriker på det viset, annars får vi det jobbigt.
Idag har vi varit ute gått en riktigt LÅÅNG promenad tillsammans med min kompis och hennes pojk. Vi var nog ute i 2 timmar och bara gick och gick. Theodor sov gott i vagnen nästan hela tiden, så väl inne så har han lekt och ätit. Nu väntar jag bara på att min mamma ska sluta på jobbet så vi kan åka och handla mat och blöjor ikväll. Väl hemma igen så ska Theodor bada och sen sova. Han får stanna hemma med Theodor så jag åker själv tillsammans med mina föräldrar.
På lördag så ska jag och David fira att det är 8 år sen vi blev tillsammans, inte på just den dagen, men vi har satt 31/1 som datum för att ha ett datum. Vi träffades för andra gången på min födelsedag för 8 år sen och har hållit ihop sen dess. Vi ska träffa ett par goda vänner och äta god mat tillsammans i Växjö, det ska bli hur trevligt som helst! Längtar. Mamma och pappa ska ta hand om Theodor under tiden i alla fall.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Han e ju bara för underbar "kapten Teodor"...*S* det ska bli kul att träffa han i helgen det va ju några veckor sen... och som du säger så händer det mycke på kort tid i den åldern... Moa frågade om hon fick träffa Teodor till helgen hon saknar er...*L* och jag ser fram emot att få träffa dig en sväng oxå...*L* ses på fredag kväll när vi kommer ner.. många kramar till dig min underbara svägerska och vän... // Kramizzz Veronica

LIB sa...

4 veckor känns så avlägset! du måste skicka mig din nya adress igen så att jag får försöka vara först med att skicka ett vykort dit :)
kram kram

Malin sa...

Vad skönt att det går framåt med flytten! Det ska bli så roligt att få se ert nya hus sen.
Vi var först ute efter en BRIO sitty till Maximilian, men sen blev det en BRIO race istället. Kanonfina vagnar! Nu blir det ju snart syskonvagn för oss, men BRIO-vagnen kommer att användas flitigt sen.
Kram på er så ses vi på lördag!