2009-03-20

AHHHHH!!! =)

Ingen fara vänner, det är inte ett skrik av fasa eller skräck. Det är ett vårtjut i Ronja klass. Vad härligt väder det är! Jag gillar vintern men nu är det på tiden att våren, solen, värmen och grönskan kommer igång. Det är så härligt att vara ute och känna hur solen värmer ens kinder. Att inte behöva pälsa på sig själv en massa kläder bara för att gå ut och hämta posten. Theodor får ju fortfarande dock ha på sig en hel del kläder om han ska åka vagn, men han behöver ingen overall när han ska åka bil.
Man blir så mycket gladare och man blir varm även inombords när våren kommer. Och framför allt så blir man piggare.
Såg att jag har ett gäng snödroppar som blommar vid trappen, kan ju bara betyda en sak. Hoppas nu bara att det håller i sig ett tag nu så man kan gå ut och njuta av vädret. Snart så ska jag och Theodor dra in till Gnosjö och gå en promenad med min moster, blir trevligt som vanligt. Sen så kommer ju våra vänner hit i eftermiddag.
Just nu så står Theodor här och tjatar och försöker ta på mig en strumpa, han är för söt. Men nu ska jag fixa lite frukost.

Inga kommentarer: