2009-03-12

Lyx efter en lång dag

Theodor börjar vara bättre nu från förkylningen och det tar han igen nu med enorm råga. Har tjatat och varit "arg", bestämd, lugn och lyft ut honom från vardagsrummet tusen gånger under förmiddagen bara. På eftermiddagen så skulle vi till vårdcentralen, skulle kolla Theodors öron. Han hittade en plasttelefon som man kunde leka med där och tog med den in till läkaren. När jag satt och förklarade vad jag ville att han skulle undersöka så låtsades Theodor prata i telefonen och gav luren till läkaren, som i sin tur lekte med och pratade på i telefonen. Theodor kollar på honom, skeptisk, och såg ut att tänka: "knäppis, du vet väl att det inte är en RIKTIG telefon va?" Haha, han är så söt min lilla son. Ska tillägga att undersökningen av Theodors öron inte gav någonting, får vänta tills jag ska till barn igen i Vmo, när det nu blir...
Innan vårdcentralen så hämtade jag min moster så hon följde med och sen åkte vi till Tranemo där vi handlade lite på Willys och var in på Fyndlagret en sväng också (varför Fyndlagret? Fanns inga fynd vad jag kunde se) Sen åkte vi hem hit, hon skulle hålla mig och Theodor sällskap när David tränade. När David kom hem så bastade jag och min moster och det är här lyxen kommer in i inlägget, känns lyxigt med förmånen att kunna basta precis när man vill, gött. Var trevligt att umgås med moster också. Så nu sitter jag här och ska strax sova, innan huvudvärken smygit sig tillbaka med full kraft.
Hörde av Prickens nya matte igår att det går kanonbra med Pricken men att hennes katt inte gillar honom, kan förstå den stackars kissen. Pricken vill lite för gärna leka och fattar ju inte att det är en katt och inte en hund. Men det ordnar sig nog. =)
Nähä, godnatt var det dags för nu... (00.00)

1 kommentar:

LIB sa...

oj jag blev helt brydd idag när jag läste om en tävling på Saras sida på Frida och prickens blogg. Det var ju inte du! Se http://fridaochpricken.blogspot.com/2009/02/tavling.html
Nu när du inte har pricken kanske den borde heta nåt med theodor istället ;)