2009-03-10

Flytt, sjukdomar o eget rum

Nu har vi flyttat klart, vi hoppas definitivt att vi inte ska flytta mer på många många år. =) Vi är jättenöjda med hela huset, visst finns ju lite grann som kan behöva fixas och en del som vi vill fixa. Men i det stora hela har vi möblerat perfekt och fått hem vår fina nya soffa. Första natten Theodor sov här så sov han HELA natten i sitt eget rum, yes, tänkte vi det fungerar. Men! Det finns alltid ett men med... På torsdagen (vi flyttade hit på onsdagen) så när jag skulle hämta Theodor hemma hos hans mormor och morfar så blev han jätteklängig och kändes varm. Kommer hem, tar tempen, 39,7 graders feber! Sen har inget varit sig likt och ett h**vete vid nattning och hela dagarna. Gnäller konstant efter mig, kan inte ens ställa mig upp från golvet utan att det ska börja gnällas och kinkas. Han vägrar att vara hos David också, bara jag kan söva honom men då gallskriker han så fort han landar i sin egen säng. *suck*
Igår var jag hemma hos mina föräldrar för att jag behövde komma ifrån lite, när jag kom hem så sov Theodor gott. När jag precis la mig för att sova så vaknar Theodor och då var det bara att stiga upp, igen. Så har det varit sen i torsdags. Jobbigt. Men jag hoppas att det vänder snart.
Jag har bestämt att inte ha Theodor i något eget rum, han ska få sova hos oss tills jag känner at han blivit trygg i det nya huset osv, för nu funkar det inte alls. Förr så vaknade jag bara en gång på natten mellan 4-5 på morgonen, nu hinner jag ju inte lägga mig innan han är vaken och gnäller. Okej, nu är han sjuk, ska invänta att han blir frisk också.
Hoppas att det vänder SNART.

2 kommentarer:

Malin sa...

Oh, vad härligt att ni flyttat färdigt! Då får vi snart hälsa på då?
Stackars lille Theodor... Men de säger ju att man inte ska greja med nya sovvanor eller andra rutiner när de är sjuka så det kommer säkert fungera jättebra med hans nya rum sen när han är frisk. *Håller tummarna*
Kram på er!

LIB sa...

Stackars lillkille. Tycker du gör rätt som har honom i samma rum.