2009-05-27

Hemmafruns dag

Idag har jag verkligen slitit för att göra lite grann här hemma, har svårt att hitta motivationen annars, men idag så har jag bakat en rulltårta med drottningssylt och bakat en banan/chokladkaka, jag har lagat mat: kyckling och bulgur och tvättat några maskiner tvätt, samtidigt som jag har tagit hand om Theodor och tillgodosett hans behov. Ja, och Nova sköter ju inte sig själv heller. Lite slit men det känns så jäkla bra nu när jag vet att jag inte bara suttit på golvet med Theodor. Ska ta mig i kragen och börja hitta på lite mer sysslor.
David har planterat 3 buskar idag och en blomma från Serbien, hoppas att allt ska ta sig nu och växa fint. Vi skulle gjort detta för längesen men tiden rinner bara mellan fingrarna hela tiden tycker jag. Är det fler som upplever att tiden inte räcker till?
Imorgon ska jag till sjukgymnasten och få akupunktur igen för min huvudvärk, vet inte om jag tycker att det hjälper speciellt mycket, har huvudvärk varannan dag ungefär. Får se vad proverna visade sen när min läkare kommer tillbaka från sin semster, och vad som händer här näst.
Idag förresten höll Theodor på att skrämma slag på mig. Han fatsnade i en gunghäst som han har i sitt lekrum, han skulle krypa under (??) den och det resulterade i att hans huvud fastnade. Knappt jag fick loss honom eftersom han drabbades av panik, tror dock att han får ett blåmärke som minne över halsen. Lilla gubben, så fort ett blåmärke är på väg bort så kommer nästa. Han har så bråttom överallt så det resulterar i att han ramlar eller springer in i saker. Kanske skulle man behöva madrassera in hela huset så han inte slår sig... =)
Imorgon ska Theodor få vara med sin morfar hela dagen för jag ska följa mamma till Värnamo och shoppa lite. Fick ett presentkort från kyrkan eftersom jag är hjälpledare, det ska nog inhandlas ett par nya BH, för er som vill veta... ;)
Nähä, nu ska jag ta och förflytta mig till sängen innan jag somnar här i soffan,igen. =)
Dagens notis: Ta vara på varje dag som att de vore den sista dagen i livet.

1 kommentar:

LIB sa...

oj det lät verkligen otäckt att han fastnade så! Annars så tycker jag att du verkar duktig. Med ett litet barn är det svårt att göra nånting annat än att tillgodose barnets behov och krav. kram!