2009-10-14

18 månaderskontroll

Tänk att han redan är 18 månader lilla Theodor... fattar faktiskt inte vart tiden tagit vägen? Måste det gå så fort? Ja,ja idag var vi i alla fall iväg på kontrollen på BVC. De tyckte att han verkade vara en lugn(?!) och harmonisk liten kille och att han verkar vara trygg tillsammans med mig och David. Skönt att höra men om han är så lugn vet jag inte om jag håller med om... bara när han är trött i så fall. Men det var ändå viktigast att få veta att allt är som det ska med honom, och det är det ju. Hans mått för denna gången lyder (inom parentes förra mätningen vid 15 mån): 87 cm (84 cm) 13 550 g (12 320 g) och huvudomfång 48 cm (47,5 cm).
Han har också vaccinerats idag så därför fick David följa med och hålla i vår starka lilla kille. Helt otroligt hur stark man kan vara när man är så liten! I söndags så lärde han sig något nytt: hoppa jämfota. Någon sa att det ska man inte kunna fören man är 3 år, men jag vet inte om det stämmer, men hoppa kan han i alla fall nu. Nästa kontroll för Theodor blir inte fören han är 2,5 år så då har han hunnit bli storebror och allt =)
Nu ska jag ägna mig åt Theodor, och fixa lite mat när jag ändå är i farten här hemma... =)

Inga kommentarer: