2009-10-02

Våra mornar tillsammans

Theodor och jag vaknar mellan 8 och 9 och då vill Theodor kolla på tv en stund och oftast blir det barnkanalen. Jag personligen tycker bättre om Barnkanalen eftersom de visar många av de gamla barnprogrammen som gick när jag var liten och ännu längre tillbaka än så, tycker att de är "snällare" på något vis både i handling och färg. Men de visar endel nyare också,tecknade Pippi och Nicke Nyfiken osv. Theodor sitter nästintill okontaktbar och kollar på tvn, han avbryter bara för att tala om något om programmet för mig sen fortsätter han att kolla vidare. Nu låter det som att vi sitter i soffan i evigheter, men det gör vi så klart inte, vi sitter ungefär 30-40 minuter på morgonen. Men vi kollar inget på tv resten av dagen ska tilläggas. Efter tvn så sätter vi oss och äter frukost, det bästa på hela dagen. Då äter Theodor som bäst och vi sitter i lugn och ro tillsammans vi två. Härligt. Sen startar vi med alla våra göromål, klä på oss, borsta tänderna och så läser vi kanske någon bok på mornarna också. Jag tar rätt på disken och sköter tvätten, men oftast så ska vi iväg någonstans. Jag försöker uträtta så mycket som möjligt innan David kommer hem från jobbet för att inte behöva åka iväg på en gång när han kommer. Så ungefär så går våra mornar och dagar här i Nissafors. Det är härligt att vara mamma och bara få ägna sig åt det. Theodor har lärt sig 2 nya saker i veckan, han klappar på golvet eller i soffan där han vill att man ska sätta sig med honom, och han tar tag i ens haka om man inte kollar på det han vill visa och drar dig ditåt. Nya ord kommer nästan hela tiden nu tycker jag, i förrgår när vi var på promenad så sa han när han vaknade : springa. Han är verkligen i en härlig ålder nu, man ser verkligen hur kunskapstörstande han är och han utvecklas precis framför ens ögon. Men han har en enorm energi och springer fram i livet. Hoppas att han väljer att gå lite saktare fram snart :) Nähä, nu vankas det frukost.

Inga kommentarer: