2009-10-10

Mitt livs konstigaste samtal

Fick jag idag. Uppfödaren till Nova ringde mig idag, hon ville veta om det hon hört från en annan uppfödare i Anderstorp om mig var sant. Att jag skulle omplacera Nova för att hon biter barn. Och att jag skulle ge henne till en filipinsk kvinna som jag jobbar med, hon skulle ha en massa barn som hon misshandlar. Hon skulle inte ta någon försäkring på Nova eftersom det bara är att avliva hunden om den blir sjuk. Sen skulle någon sett Nova på fotboll med en neger (så de hade sagt). Jag själv fattar absolut ingenting. Först och främst känner jag ingen från Filipinerna, och jag jobbar inget alls och stackars lilla Nova som blir anklagad för att bitas är ju i själva verket världens snällaste vovve. Som tur var trodde inte uppfödaren på de här historierna eftersom hon inte fått en bild av mig att jag inte skulle hört av mig till henne först, sen så pratade vi i förra veckan om att Nova ska ställas ut i Växjö i november och då kan jag ju inte gett bort henne. Jag hoppas att jag får veta vem denna mycket störda människa är som har börjat sprida sånt här om mig och min hund, för ja man måste vara störd om man kan sitta och hitta på en sån historia om en annan människa. Och det skulle visst vara någon här i Nissafors som har sagt detta till den uppfödaren i Anderstorp, jag undrar bara vem det kan vara eftersom jag inte känner någon här. Kan man ljuga ihop en sån här historia så finns det ju mycket som man kan ljuga ihop om en annan. Stackars denna någon när jag får en chans att prata med henne/honom. Jag är SÅ trött på människor som behandlar andra som skit, speciellt trött på folk som tror att jag är en idiot som man kan köra över hur som helst. Och bara så ni vet så är Nova en av de snällaste hundar jag mött, hon skulle inte göra en fluga förnär eftersom hon är för snäll för sitt eget bästa. Det var allt jag hade att säga om detta mycket konstiga samtal, jag uppdaterar er om utgången i det hela längre fram.

Inga kommentarer: